FM Logistic zaprezentowało nową strategię działania na najbliższe lata

 

W Polsce priorytetem operatora logistycznego wciąż będzie rozwój usług drobnicowych i projektów e-commerce, a także dynamiczny wzrost usług transportowych. W związku z wyzwaniami, jakie rodzą zmiany dotykające branżę, FM Logistic planuje także kolejne inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie.

Natomiast w skali globalnej na liście priorytetów jest ekspansja w Niemczech, w Indiach i na Bałkany oraz rozwój transportu w tym drobnicy międzynarodowej. Operator, w trakcie konferencji prasowej, która odbyła się w Mszczonowie 23 czerwca, zapowiedział również kolejne inwestycje w innowacyjne rozwiązania optymalizujące łańcuchy dostaw.

Od ponad 21 lat FM Logistic tworzy rynek logistyki w Polsce. Od początku swojego istnienia operatorowi udało się osiągać średnio dwucyfrowy wzrost obrotów rocznie, co zamierza utrzymać przez najbliższe trzy lata. Do 2019 r., dzięki rozwojowi usług transportowych, planowane jest wygenerowanie rocznie 13-procentowego wzrostu sprzedaży.

W skali globalnej FM Logistic zamierza rozpocząć konkurowanie o rynek niemiecki, bałkański i indyjski. Pierwszym krokiem na nowej drodze ekspansji było przejęcie w 2016 roku przez FM Logistic w Indiach firmy Spear Logistics. Kolejnym będzie otwarcie w roku 2017 nowych platform w okolicach Katowic, Łodzi i Poznania. Powierzchnia lokalizacji w Psarach k. Katowic wyniesie 30 tys. metrów kwadratowych (z możliwością rozbudowy do 100 tys. m2).

 

Cel: mocna pozycja w usługach transportowych

W Polsce operator stawia głównie na rozwój usług transportowych. Docelowo tego typu projekty mają generować około 50% obrotów w każdym z krajów Grupy. Na najbliższe trzy lata firma, za kluczowe dla Polski, uznała usługi dla branży health, e-commerce i drobnicy krajowej, gdzie już dzisiaj obroty stanowią 45%. W obszarze e-commerce, FM Logistic także planuje dynamiczny rozwój. Większość zleceń obecnie pochodzi od graczy wielokanałowych. FM Logistic w tym obszarze wspiera także własne know–how, nabywane od 2009 r. na zachodnich rynkach oraz doświadczenie ekspertów z przejętego niedawno Spear Logistics, które obsługuje w Indiach ponad milion przesyłek miesięcznie. Usługi e-commerce w FM Logistic tworzone są w oparciu o kooperację z wiodącymi firmami kurierskimi w Polsce.

FM Logistic inwestuje również  w usługi dla firm farmaceutycznych. Trwa rozbudowa centrum dystrybucyjnego w Błoniu o kolejne 13 tys. metrów kwadratowych, dające lokalizacji w sumie 38 tysięcy M2 w pełni dedykowane temu sektorowi. Prace mają być zakończone do października 2017 r.

Wypełnienie magazynów skutkuje wzrostem zapotrzebowania na usługi transportowe i tu właśnie FM Logistic upatruje szansy na wzrosty. Wg operatora usługą, w którą warto inwestować jest GoDirect, czyli bezpośrednie dostawy do aptek i szpitali.

 

Innowacyjnej rozwiązania – więcej automatyki

Ważnym obszarem w FM Logistic są inwestycje w innowacje. Główną motywacją do ich wdrożenia jest zmieniający się rynek oraz chęć optymalizacji łańcuchów dostaw. Jednym z projektów z tego obszaru, który niebawem zaistnieje w Polsce jest Citylogin. W pełni ekologiczne auta z napędem elektrycznym obsługują już dostawy w wybranych miastach europejskich, takich jak Rzym, Madryt, Mediolan czy Praga. W przyszłym roku te nowoczesne samochody będą realizować dostawy dla klientów w Krakowie.

Poza inwestycjami w platformy i innowacje, FM Logistic zapowiada sukcesywne zwiększanie floty o 20% rocznie, co oznacza regularny zakup 100 nowych naczep. W tym roku do dyspozycji pracowników oddany został nowy gmach siedziby głównej o powierzchni 4,5 tys. m2, zlokalizowany  w Mszczonowie koło Warszawy.

 

Dążenie do 2 mld obrotu

Utrzymanie dotychczasowych kontraktów, zwiększenie powierzchni magazynowych i ich wypełnienia, inwestycje w infrastrukturę oraz zdobycie nowych kontraktów w obszarze transportu to główne filary strategii FM Logistic na najbliższe trzy lata. Firma liczy, że pozwoli jej to osiągnąć cel jakim jest obrót w wysokości 2 mld euro w skali grupy do 2022 r.

-Zamierzamy być partnerem dla naszych klientów, pełniąc rolę doradcy i eksperta rekomendującego najlepsze rozwiązania. Mam wrażenie, że sprawdza się nasza koncepcja multiklienckich platform i kompleksowość naszej oferty z utrzymywaniem stałej najwyższej jakości - mówi Piotr Sukiennik, Dyrektor Zarządzający FM Logistic w Polsce. - Jak pokazuje ponad dwudziestoletnie doświadczenie, odpowiednio rozbudowana infrastruktura i know-how to ogromne atuty dla naszych partnerów biznesowych. Wiadomo, że dobra logistyka, zwłaszcza dzisiaj, pozwala na wyprzedzanie konkurencji i skuteczniejsze docieranie do klientów.

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.