Serwisant i jego praca to wizytówki firmy

Trzy pytania serwisowe do... Mariusza Jędrzejaka, dyrektora serwisu Zeppelin Polska Sp. z o.o.

Warehouse Monitor: Jaką rolę pełni dziś serwis w Waszej strategii rynkowej?

Mariusz Jędrzejak: Serwis jest bardzo ważnym działem w naszej organizacji. To serwisant i jego praca są najczęściej wizytówką firmy. Bez sprawnego serwisu nie bylibyśmy w stanie tak skutecznie sprzedawać wózków widłowych. Każde urządzenie mechaniczne, w tym wózek widłowy, może ulec awarii, a zadaniem serwisu jest usunąć ją jak najszybciej i przywrócić wózek do pracy. Doceniamy rolę serwisantów, bo dzięki ich wysiłkom często dostarczamy również i nowe wózki. Klientów bardzo często nie interesuje marka wózka, klienci im mniej słyszą o wózkach, tym są bardziej zadowoleni, a przy sprawnym serwisie i szybkim usuwaniu usterek to zadanie jest jak najbardziej wykonalne.

Warehouse Monitor: Jaka jest główna przewaga serwisu autoryzowanego nad nieautoryzowanym?

Mariusz Jędrzejak: Przewagą serwisu autoryzowanego jest pełne wsparcie producenta. Serwisanci odbywają regularne szkolenia w fabryce, podnoszące ich kwalifikacje zawodowe i wiedzę na temat serwisowanych urządzeń. Nie musimy się uczyć budowy wózka u klienta, marnując jego czas i pieniądze. Przystępujemy do naprawy, znając budowę całej maszyny, co pozwala na skuteczną i szybką naprawę. W przeciwieństwie do serwisów nieautoryzowanych dysponujemy kompletnym oprogramowaniem serwisowym, bez którego bardzo często naprawa nie jest w ogóle możliwa. Warto pamiętać, że odczytywanie kodów błędów, przy pomocy komputera diagnostycznego, znacznie przyspiesza naprawę wózka. Serwis autoryzowany używa oryginalne części zamienne, których jakość jest zaakceptowana przez fabrykę. Pozwala to na bezawaryjną pracę wózka i wydłuża jego żywotność w porównaniu ze stosowaniem zamienników niewiadomego pochodzenia. Podsumowując, korzystanie z serwisu autoryzowanego eliminuje do minimum przestoje wózka, co pozwala w znacznym stopniu obniżyć koszty jego utrzymania.

Warehouse Monitor: Jak obecnie rozwija się idea serwisu mobilnego wózków?

Mariusz Jędrzejak: Serwis wózków widłowych w głównej mierze opiera się na serwisantach mobilnych, którzy mogą dojechać do każdego wózka i w większości przypadków naprawić go na miejscu, bez potrzeby transportowania urządzenia do serwisu. Każdy z naszych serwisantów ma w pełni wyposażony w narzędzia i części zamienne samochód serwisowy. Każdy serwisant dysponuje laptopem, który służy zarówno do diagnostyki wózka, jak i do wypełniania i przesyłania protokołów serwisowych po wykonanej pracy. Dysponujemy liczbą ponad 50 serwisantów mobilnych i nieustannie ten stan powiększamy. Takie działanie pozwala na bardzo szybki czas przystąpienia do naprawy oraz na niskie koszty dojazdów ze względu na bliskość serwisanta do każdego z klientów. Coraz bardziej poszerzamy zakres usług dodatkowych, takich jak: wymiana opon u klienta, dorabianie przewodów hydraulicznych, serwis klimatyzacji. Dzięki temu klient nie musi szukać dodatkowych serwisów i kontaktuje się tylko z nami, oszczędzając swój czas.

Fot. Zeppelin Polska

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.