„Rewolucja mobilności – Twoje urządzenia zawsze pod kontrolą” – podsumowanie

To nie technologia, a nasza wyobraźnia jest obecnie barierą dla kolejnych zastosowań rozwiązań mobilnych. Niemal codziennie okazuje się, że praktyka działania podpowiada nam, jak jeszcze możemy ich użyć dla osiągania celów biznesowych - stwierdził Marek Kuropieska - prezes zarządu Aspekt sp. z o.o. podczas zorganizowanego 29 września br. webinaru pt. „Rewolucja mobilności – Twoje urządzenia zawsze pod kontrolą!”. Konferencję online poprowadził prezes Aspektu oraz Katarzyna Karbowska i Kazimierz Tomczyk, reprezentujący firmę SOTI, kanadyjskiego dostawcę rozwiązań klasy MDM.

Zarządzanie urządzeniami mobilnymi obejmuje szerszą paletę urządzeń niż kilka lat temu. Obecnie można zarządzać nie tylko terminalami mobilnymi, ale i skanerami, tabletami, terminalami wózkowymi, a nawet drukarkami mobilnymi i stacjonarnymi. Nowe wyzwania w zarządzaniu urządzeniami mobilnymi wynikają z wymogów współczesnego biznesu, ale także z konieczności przejścia na system operacyjny Android, spowodowanej wycofaniem się Microsoftu z segmentu aplikacji mobilnych. Narzuca ona użytkownikom konieczność aktualizowania tego systemu na wszystkich posiadanych urządzeniach. Dlaczego?

- Co 30 dni Google wydaje łatki aktualizujące, które zapewniają bezpieczeństwo i stabilne działanie systemu, a raz w roku – pojawia się kolejna wersja systemu Android. Przynajmniej raz na kwartał powinno się zainstalować taką aktualizację. Gdyby tę operację trzeba było przeprowadzić na kilku kilkudziesięciu lub kilkuset urządzeniach w rozproszonych lokalizacjach, bez platformy zarządzającej nimi zdalnie, byłby to bardzo żmudny i długotrwały proces. Kolejny aspekt bieżącego zarządzania urządzeniami mobilnymi wiąże się z ich konfigurowaniem. Dysponując platformą SOTI Mobicontrol, możemy dokonać konfiguracji i zdalnie przygotować nowy sprzęt do pracy. Można powiedzieć, że dokona się to samoczynnie po pierwszym uruchomieniu. - tłumaczył prezes Marek Kuropieska.

Następnie Kazimierz Tomczyk, reprezentujący firmę SOTI przedstawił aktualne możliwości rozwiązań kanadyjskiego producenta. SOTI Mobicontrol pozwala na kompleksową obsługę zgłoszeń, w tym: tworzenie incydentów, określanie statusu zgłoszenia, ich przydział do konkretnego wykonawcy, a także ogólny przegląd incydentów, który można filtrować uwzględniając różnorodne kryteria. Za sprawą SOTI Assist możemy szybko reagować na rozmaite problemy, a użycie SOTI Insight da nam wiedzę jak działają urządzenia i aplikacje, i co dzieje się z samym sprzętem. Osobną kategorię rozwiązań otwiera SOTI Snap. Umożliwia ono tworzenie aplikacji bez programowania, dosłownie w kilka minut. Przykładowo: sieć handlowców, analizująca w całym kraju półki (swoje bądź konkurencji) może dzięki niemu bardzo szybko przesłać raporty ze zdjęciami i opisami tekstowymi wprost do centrali, tworząc kompleksowy raport na temat dystrybucji. Dostęp do każdego z nich jest możliwy za pośrednictwem serwisu SOTI Identity, którego działanie zaprezentowała następnie Katarzyna Karbowska. Na konkretnych przykładach przedstawiła ona najważniejsze opcje systemu, pozwalające przeanalizować działanie sprzętu i zdiagnozować potencjalne albo występujące problemy. SOTI certyfikuje urządzenia mobilne i IoT ponad 200 marek, zapewniając użytkownikom całodobowe wsparcie. Mowa zarówno o urządzeniach typu ‘rugged’ jak i smartfonach, tabletach, laptopach czy kioskach działających we flotach liczących wiele tysięcy sztuk.

- Kiedy warto używać SOTI Mobicontrol i pokrewnych? Przede wszystkim, kiedy używamy Androida lub kiedy planujemy na niego przejść. Głównie ze względu na bezpieczeństwo, zapewniane przez aktualizacje i upgrade’y (patch). Z pewnością warto zdecydować się na to rozwiązanie jeśli nasza flota urządzeń przekracza 20 sztuk, a użytkownicy pracują w terenie lub z dala od centrali. Kluczowym aspektem jest też bezpieczeństwo - kiedy chcemy kontrolować dostępy do urządzeń mobilnych np. używanych w magazynie, ale też do smartfonów, a nawet drukarek, a także kiedy chcemy zabezpieczyć się przed utratą danych w razie np. zagubienia bądź kradzieży urządzenia. Dodatkowe funkcje wsparcia też są nie bez znaczenia - kiedy chcemy wesprzeć użytkownika o niskiej wiedzy technicznej w radzeniu sobie z dysfunkcją urządzenia albo jego nowym, mniej znanym zastosowaniem. - tłumaczył prezes Marek Kuropieska.

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.