IFOY Award 2017 – zaczynamy kolejną edycję międzynarodowego konkursu!

 

Zaczyna się piąta edycja międzynarodowego konkursu: International Forklift Truck of the Year (IFOY Award . Z początkiem września rozpoczęły się poszukiwania rozwiązań godnych miana „intralogistycznych Oskarów”. Otwarty został portal zgłoszeniowy dla kandydatów (więcej informacji: www.ifoy.org). Producenci wózków widłowych, ale też producenci i dostawcy rozwiązań intralogistycznych (a więc z szeroko rozumianego obszaru logistyki magazynowej), mogą dokonać rejestracji swoich produktów, które są godne polecenia, które spełniają konkursowe warunki bazowe i są gotowi poddać je procedurze testowej.

Warto bowiem przypomnieć, że samo zgłoszenie to dopiero początek drogi, która składa się z kilku rozbudowanych etapów, w tym tygodnia testów (relację z edycji IFOY Award 2016 znajdziesz w tym miejscu). W międzyczasie czekają nas, jurorów (a co za tym idzie – również i kandydatów), liczne głosowania, rozmowy, prezentacje i najważniejsza część IFOY Award – praktyczne testy urządzeń, którzy uzyskają nominację i trafią na tak zwaną „krótką listę”.

- Głównym kryterium, w trakcie rywalizacji o tytuł najlepszych wózków i rozwiązań intralogistycznych, jest innowacyjność – wyjaśnia Anita Würmser, szefowa jury IFOY Award. – Jednakże jurorzy przywiązują również wagę do stopnia praktyczności zaproponowanych przez producentów rozwiązań.

 

Osiem tegorocznych kategorii konkursowych obejmuje praktycznie niemal każdą sferę logistyki magazynowej. Są wśród nich dwie tradycyjne kategorie wózkowe, takie jak: „wózek widłowy z przeciwwagą o udźwigu do 3.5 t” oraz „wózek widłowy z przeciwwagą o udźwigu ponad 3.5 t”. Jest także kategoria „urządzenie specjalne”, która jest przeznaczona dla pojazdów specjalnego przeznaczenia, a więc np. wózków kontenerowych, czy urządzeń o udźwigu powyżej 8 ton, dedykowanych do transportu bardzo ciężkich ładunków. Kategorie – „wózek magazynowy wysokiego podnoszenia” oraz „wózek magazynowy niskiego podnoszenia” są przeznaczone dla urządzeń-kandydatów z wysokością unoszenia wynoszącą odpowiednio powyżej i poniżej 6 metrów.

Jest też kategoria „Wózków prowadzonych automatycznie (AGV)”. Do niej dodatkowo trafiły urządzenia typu „shuttle”, a poza tym są w niej różnego rodzaju systemy transportowe, które poruszają się bez zaangażowania kierowcy, a więc w pełni lub częściowo zautomatyzowane. Jak pokazuje praktyka ostatnich kilku lat, są to coraz bardziej popularne rozwiązania, również i znajdujące zastosowanie w polskich magazynach.

Kategoria konkursowa „Rozwiązania intralogistyczne” nie jest skoncentrowana na samych wózkach, ale na planowaniu i wdrażaniu rozwiązań, zauważalnie poprawiających efektywność gospodarki magazynowej w przedsiębiorstwach. Rywalizacja jest otwarta dla wdrożonych z powodzeniem (a więc zazwyczaj dających się określić konkretnymi liczbami i wskaźnikami) magazynowych rozwiązań lub systemów intralogistycznych albo rozwiązań informatycznych (np. oprogramowanie logistyczne), czy chociażby systemów zarządzania flotowego zespołem urządzeń magazynowych.

Inna jest natomiast istota kategorii „Special of the Year”. W tym przypadku nacisk położono na wyróżniające się techniczne detale lub komponenty, które znacząco poprawiają wydajność kosztową procesów logistyki magazynowej. Ale także te, które pozytywnie wpływają na środowisko pracy, środowisko naturalne lub na psychiczną i fizyczną kondycję użytkowników. Przykłady obejmują rozwiązania poprawiające ergonomię, jak na przykład kabina operatora wózka lub systemy kontrolne, ale też nowatorskie rozwiązania wspierające bezpieczeństwo, komponenty automatyzacyjne lub nowe technologie napędu.

Dostawcy urządzeń i rozwiązań mogą zarejestrować się na portalu www.ifoy.org. O jakich produktach jest mowa? Chodzi o niedawno wprowadzone na rynek wózki, urządzenia, które reprezentują przyszłościowe rozwiązania lub modele ze znaczącymi technicznymi usprawnieniami, które zostały wprowadzone na rynek po 1 grudnia 2015 r. (a w przypadku kategorii „AGV”, „Specjal of the Year” i „Rozwiązania intralogistyczne” po 1 sierpnia 2015 r.).

Decyzja, które wózki i rozwiązania intralogistyczne mają prawo do tego, aby używać określenia: „Najlepsze z najlepszych” zostanie ogłoszona w maju 2017 r., a będzie ona – tak jak w poprzednich edycjach – następstwem wieloetapowego procesu. W pierwszej fazie, niezależne jury, złożone z przedstawicieli międzynarodowej prasy branżowej (Polskę reprezentuje „Warehouse Monitor”), nominuje najbardziej obiecujących kandydatów spośród wszystkich zgłoszonych. Owe urządzenia są następnie poddawane neutralnemu testowi, a także określany jest naukowy wskaźnik - „IFOY Innovation Check” (przeprowadzany przez Fraunhofer Institute for Material Flow and Logistics w Dortmundzie, jak również przez Chair of Machine Elements and Technical Logistics na Uniwersytecie Helmuta Schmidta w Hamburgu).

W tym roku test odbędzie się na terenie targów w Monachium. Wszystkie nominowane wózki przechodzą przez protokół testowy w czasie jednego tygodnia w celowo zaaranżowanej hali testowej. Sam test jest skoncentrowany na praktycznych aspektach. Jego parametry zawierają kosztową efektywność, wydajność pod kątem energii, wpływ na środowisko naturalne, ergonomię oraz design wózków. Wszystkie urządzenia muszą zostać przetestowane przez członków jury IFOY Award. W sumie jury składa się z 25 członków, pochodzących z 18 państw. Polskę reprezentuje Sebastian Śliwieński, redaktor naczelny „Warehouse Monitor”.

Finalna decyzja jury zostanie ogłoszona w czasie targów transport logistic, które odbędą się w maju 2017 r. w Monachium.

Warto wiedzieć, że IFOY Award ma także silne wsparcie instytucjonalne – sponsorem jest VDMA (Niemiecka Federacja Inżynierii), jedna z największych na świecie organizacji branżowych. Wydarzeniu patronuje również niemieckie ministerstwo spraw gospodarczych i energii. Partnerem IFOY są targi CeMAT, największa branżowa impreza intralogistyczna. Partnerem paletowym IFOY jest CHEP, globalna firma zajmująca się oustsourcingiem firmowej gospodarki paletowej. Partnerem technologicznym IFOY jest specjalista z obszaru ładowania baterii - firma Fronius.

5 wspaniałych: zwycięzcy edycji IFOY Award 2016

 

 

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookies, prosimy opuść stronę lub zablokuj takie pliki w ustawieniach swojej przeglądarki.