Nagrody IFOY Award 2018 jeszcze bardziej intralogistyczne

 

Transport wewnętrzny to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin gospodarki. Dziś jednak sam wózek widłowy to w wielu przypadkach o wiele za mało, aby magazyn pracował wydajnie i bezpiecznie. To tylko jeden z elementów systemu intralogistycznego, który wsparty jest również rozwiązaniami automatycznymi czy urządzeniami specjalnymi – szytymi na miarę potrzeb klienta. Stąd też i pewna zmiana w przypadku IFOY Award, najbardziej prestiżowej nagrody w branży magazynowej, zgodna z duchem czasu i potrzebami rynku.

Praktyka wygląda tak, że już de facto od trzech lat miały miejsce przypadki, iż to nie tylko producenci wózków widłowych, ale także wszyscy dostawcy intralogistyczni mogli zaprezentować swoje innowacyjne rozwiązania w ramach rywalizacji o prestiżowe nagrody IFOY Award (opis zwycięzców edycji IFOY Award 2017 znajdziesz w tym miejscu). Prestiżowe, bo będące efektem testów i niezależnej decyzji jurorów (szefów magazynów branżowych) pochodzących aż z 17 państw świata (z przewagą państw europejskich).

Obecnie owa „intralogistyka” znajdzie też literalne potwierdzenie w nazwie samej nagrody. Po pięciu edycjach „International Forklift Truck of the Year” zmienia się bowiem w „International Intralogistics and Forklift Truck of the Year Award”. Zmiana, jak najbardziej właściwa ze względu na sens i bieżące rynkowe oczekiwania, w przypadku rozmów o nagrodzie pozostanie niemal na poziomie „kosmetycznym”, albowiem sam skrót „IFOY”, który wyrobił sobie przez lata dużą rozpoznawalność i sam w sobie jest marką, pozostaje niezmieniony.

 

Testy, testy, testy… – to się nie zmieni

– IFOY powstało pierwotnie jako nagroda dla branży wózkowej, a z czasem stało się punktem odniesienia dla innowacyjności w intralogistyce w ogóle – mówi Anita Würmser, szefowa jury IFOY Award, w którym to od pierwszej edycji konkursu zasiadają również przedstawiciele naszej redakcji. – Od początku otrzymywaliśmy zgłoszenia od dostawców systemów intralogistycznych, od producentów wyspecjalizowanego oprogramowania, a i sami producenci wózków nie tylko są dostawcami urządzeń do transportu materiałów, ale również rywalizują na wielu polach z dostawcami zintegrowanych systemów intralogistycznych. Zmiana nazwy nagrody jest więc logicznym krokiem do przodu i wprowadza podobny obszar rywalizacji dla wszystkich uczestników.

Pomimo faktu, iż kategorie konkursowe będą cały czas rozwijane, to nie zmienia się naczelna zasada, iż to niezależni międzynarodowi jurorzy będą wyłaniać najlepszych kandydatów, którzy trafią do finałowej rundy. Nie zmienia się również system testów oraz metoda wyboru, która będzie uzupełniona przez procedurę testową i czynnik naukowy „Innovation Check” dla nowych kategorii. Albowiem to wyniki testów i eksperckich opinii są bazą do ostatecznych decyzji jury, składającego się obecnie z redaktorów pochodzących z 17 państw świata.

W celu wyraźniejszego udokumentowania wysokiego poziomu innowacyjności i jakości technicznej finalistów, wprowadzone zostaje również określenie: „Best in Intralogistics” (najlepsze w intralogistyce) dla produktów i rozwiązań, które przechodzą procedurę testu IFOY – uznawaną za najtrudniejszy proces selekcji.

 

Nowe kategorie IFOY Award w 2018 r.

Kategorie konkursowe również zostały nieco zredefiniowane. Nowo wskazane kategorie: „Intralogistics Software of the Year” oraz „Intralogistics Robot of the Year” będą w przyszłości dotyczyły rozwiązań informatycznych lub obsługiwanych przez roboty rozwiązań dla aplikacji intralogistycznych.

W nieco zmodyfikowanej kategorii „Integrated Warehouse Solution” (a więc zintegrowane rozwiązania magazynowe) uwaga skoncentrowana zostanie nie tyle na samych urządzeniach, ale też na obszarze planowania, wdrażania i oczywiście na osiągniętych efektach. Nagroda przyznawana będzie za kompleksowe rozwiązania magazynowe wdrożone u klienta-użytkownika.

Nagrody za najlepsze rozwiązania związane z dźwigami i urządzenia podnośnikowymi przyznawane bedą co dwa lata w czasie targów CeMAT w Hanowerze. Natomiast kategoria „Pojazdy specjalne” została rozszerzona również o „wózki widłowe ciężkiego unoszenia”.

Tradycyjne wózkowe kategorie „wózek widłowy z przeciwwagą z udźwigiem do 3,5 tony” i „wózek widłowy z przeciwwagą z udźwigiem powyżej 3,5 tony”, jak również „wózki magazynowe wysokiego unoszenia i niskiego unoszenia” nie zostają zmienione. Podobnie jest w przypadku kategorii „Wózki automatycznie prowadzone AGV” i urządzenia typu shuttle. Kategoria „Special of the Year” pozostaje i nadal wyróżniane w niej będą wyjątkowe szczegóły techniczne lub komponenty, takie jak innowacje ergonomiczne, rozwiązania dla bezpieczeństwa, elementy automatyki, a także technologie napędowe.

 

Decyzja niezależnego, międzynarodowego jury

Od 2013 r. IFOY Award jest punktem odniesienia dla oceny wydajności kosztowej i innowacyjności. Ze względu na wyspecjalizowaną wiedzę fachową nagroda jest uznawana obecnie za najważniejsze wyróżnienie w intralogistyce związane z obszarem innowacyjności.

Zwycięzcy IFOY Award są wybierani przez niezależne międzynarodowe jury, składające się z grona redaktorów wiodących europejskich tytułów branżowych. Polski rynek intralogistyczny w gronie jurorów reprezentuje redakcja naszego magazynu – „Warehouse Monitor”. Istotnym wsparciem dla jurorów jest ekspercki neutralny test, w czasie którego zbierane są „twarde dane” o wózkach, które przeszły do rundy finałowej i znajdują się na tzw. krótkiej liście. Wsparciem są także naukowe analizy eksperckie „IFOY Innovation Check”, przygotowywane przez przedstawicieli renomowanych placówek naukowych.

Co ważne – jurorzy sami również testują wszystkie urządzenia, które trafiły do finału zmagań, w czasie tak zwanego tygodnia testowego oraz biorą udział w prezentacjach rozwiązań i usług intralogistycznych.

Sponsorem IFOY Award, które jest objęte patronatem niemieckiego resortu gospodarki i energii, jest VDMA (Niemiecka Federacja Inżynierii), jedna z największych na świecie organizacji branżowych, bardzo mocna w obszarze logistyki i magazynowania. Partnerem wydarzenia są Deutsche Messe wraz z wiodącymi targami branżowymi CeMAT w Hanowerze oraz targami transport logistics w Monachium. Firma CHEP jest partnerem paletowym konkursu, a partnerem technologicznym jest specjalista w ładowaniu akumulatorów – firma Fronius.

Portal zgłoszeniowy www.ifoy.org w przypadku najnowszej edycji został otwarty 1 września 2017 r. Decyzja międzynarodowego zespołu jurorów o tym, jakie produkty będą mogły nosić zaszczytne miano „najlepszych w intralogistyce”, zostanie ogłoszona w trakcie ceremonii otwarcia targów CeMAT w Hanowerze 23 kwietnia 2018 r.

Sebastian Śliwieński, redaktor naczelny „Warehouse Monitor”, juror IFOY Award

 

 

Kategorie IFOY Award 2018

# Wózek widłowy z przeciwwagą z udźwigiem do 3,5 tony.

# Wózek widłowy z przeciwwagą z udźwigiem powyżej 3,5 tony.

# Wózek ciężkiego udźwigu i pojazd specjalnego zastosowania.

# Wózek magazynowy wysokiego unoszenia.

# Wózek magazynowy niskiego unoszenia.

# Wózki automatycznie prowadzone (AGV) i urządzenia typu shuttle.

# Roboty intralogistyczne.

# Oprogramowanie intralogistyczne.

# Zintegrowane rozwiązania magazynowe.

# Special of the Year – wyjątkowo rozwiązana technologiczne.

# Dźwigi i podnośniki – tylko w 2018 roku. 

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookies, prosimy opuść stronę lub zablokuj takie pliki w ustawieniach swojej przeglądarki.