IFOY Award 2020: Czas na start!

Kto tym razem otrzyma „intralogistyczne Oskary” IFOY Award 2020? Rusza kolejna edycja międzynarodowych zmagań, w czasie których wyłonimy najbardziej innowacyjne rozwiązania dla logistyki magazynowej. W dniach od 13 czerwca do 30 października 2019 roku otwarty jest portal aplikacyjny. Co nowego w tej edycji? Jest kilka zmian, na które warto zwrócić uwagę.

Już po raz ósmy rozpoczyna się wyścig o najwyżej cenione nagrody intralogistyczne. Konkurs International Intralogistics and Forklift Truck of the Year (IFOY Award) honoruje najlepsze przemysłowe wózki i rozwiązania intralogistyczne – nominowane rok do roku przez przedstawicieli międzynarodowych mediów logistycznych.

Wiosną br. tegoroczni laureaci IFOY AWARD otrzymali statuetki zwycięzców w wiedeńskim Hofburgu. A już w połowie czerwca wystartowała możliwość udziału w kolejnej edycji.

Punkt odniesienia w dziedzinie innowacyjności

Z pewnością ten konkurs, w którym decyzje podejmują jurorzy branżowi z kilkunastu państw na całym świecie, ma już swoją ugruntowaną renomę. Od 2013 r. IFOY Award jest bowiem punktem odniesienia dla oceny wydajności kosztowej i skali innowacyjności w sferze transportu wewnętrznego, a szerzej – w sektorze intralogistycznym.
Zwycięzcy IFOY Award są wybierani przez niezależne międzynarodowe jury, składające się z grona redaktorów wiodących europejskich tytułów branżowych. Nasz kraj w jury – od pierwszej edycji – reprezentuje redakcja „Warehouse Monitor” .
W sumie jest 13 kategorii konkursowych, które tematycznie obejmują chyba wszystkie obszary intralogistyki. Oprócz wózków widłowych, wyposażenia magazynowego i pojazdów specjalnych, są także urządzenia prowadzone automatycznie (AGV), rozwiązania do transportu wahadłowego (shuttle), ale także roboty, wyspecjalizowane oprogramowanie i aplikacje. Do konkursu mogą też zostać zgłoszone bardzo złożone, wdrożone z sukcesem, zintegrowane projekty magazynowe. Ponadto nagradzane są również wybitne rozwiązania techniczne lub komponenty, takie jak innowacje ergonomiczne, rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa lub komponenty automatyki. W edycji 2019 pierwszy raz mogły wziąć udział branżowe start-upy. Otrzymały one bowiem własną kategorię w IFOY Award. To w jej ramach nowo założone firmy mogą zgłaszać swoje innowacje, jeśli tylko dotyczą one głównego spektrum zainteresowania IFOY Award – intralogistyki.
Natomiast nowością tegorocznej edycji jest to, że po raz pierwszy mogą wziąć udział rozwiązania typu: cargobike oraz drony, coraz częściej wykorzystywane w transporcie – na przykład pomiędzy strefą produkcyjną a magazynową.

IFOY spotyka się z biznesem

Zespół organizacyjny ogłosił także kolejną premierę, która powinna być interesująca. W czasie najbliższych dni testowych IFOY (12 i 13 lutego 2020 r.) decydenci z branży logistycznej zostaną po raz pierwszy zaproszeni pod hasłem: „IFOY spotyka biznes”. Do tej pory tylko jurorzy oraz ich doradcy, podczas fazy testowej, mieli okazję sprawdzić w praktyce innowacyjne rozwiązania finałowe.
– Doświadczenie wysokiej innowacyjności na żywo znacząco różni się od przeglądania tylko opisów. Zapotrzebowanie potencjalnych użytkowników z branży na praktyczne testy najlepszych innowacji było tak duże, że postanowiliśmy stworzyć i umożliwić opcję stałego testu – mówi Anita Würmser, przewodnicząca jury IFOY Award.

Po to, aby test przebiegał bez przeszkód i z równą intensywnością, co w latach poprzednich, to liczba uczestników, wśród przedstawicieli biznesu, będzie ograniczona. W przyszłości decydenci logistyczni będą mogli prowadzić i testować sprzęt w nowo powstałym obszarze testowym IFOY oraz dowiedzieć się o nominowanych produktach i rozwiązaniach podczas tematycznego obchodu. Ponadto mogą rozmawiać z deweloperami i testerami, aby mieć pełen przegląd prezentowanych innowacji.

Trzystopniowy audyt na drodze do nagrody

IFOY Award ugruntował swoją pozycję jako wiarygodny wskaźnik efektywności ekonomicznej i faktycznego poziomu innowacji. Finalna decyzja jest wynikiem trzystopniowego audytu.

Proces wyłaniania zwycięzców jest zawsze czasochłonny i pracochłonny, a wspomniany już IFOY Test jest faktycznym potwierdzeniem tego, że teoria zawsze musi zostać sprawdzona w praktyce. Jako jurorzy mamy – jak co roku – trudne zadanie do wykonania. Osobiście trzeba przetestować nominowane urządzenia, porozmawiać z przedstawicielami firm finalistów i poznać całe spektrum istotnych danych – pomiarów przebiegów, szybkości wykonywania operacji, zużycia energii i innych konkretnych informacji, niezwykle ważnych dla finalnego użytkownika – managera logistyki, kierownika floty intralogistycznej, ale też dla magazyniera i samych operatorów urządzeń. Finalnie zaś – dokonać ocen.
Urządzenia i rozwiązania nominowane do finałowej rozgrywki zostaną poddane indywidualnym testom podczas dni testowych IFOY (7-13 lutego 2020 roku) na terenie targów w Hanowerze (w tych samych halach, gdzie wiosną odbywają się HANNOVER MESSE). Protokół testowy IFOY obejmuje około 80 kryteriów, a dodatkowym wsparciem jest czynnik IFOY Innovation Check – opinie i analizy przedstawicieli branżowych środowisk naukowych i badawczych.
Sponsorem IFOY Award, które jest objęte patronatem niemieckiego resortu gospodarki i energii, jest VDMA (Niemiecka Federacja Inżynierii), jedna z największych na świecie organizacji branżowych, bardzo mocna w obszarze logistyki i magazynowania. Partnerem wydarzenia są Deutsche Messe wraz z wiodącymi targami branżowymi w Hanowerze i w Monachium. Firma CHEP jest partnerem paletowym konkursu, a partnerem technologicznym jest specjalista w ładowaniu akumulatorów – firma Fronius.

Aplikować w tegorocznej edycji można wyłącznie przez Internet na stronie www.ifoy.org.
Warunki uczestnictwa można uzyskać w biurze IFOY.

Tekst: Sebastian Śliwieński, redaktor naczelny „Warehouse Monitor", członek jury IFOY Award

Zdjęcia: IFOY Award

***
Zwycięzcy ostatniej edycji konkursu IFOY Award 2019
Kategoria „Oprogramowanie intralogistyczne”
W tej kategorii zwyciężyła firma Cargometar. Zwycięskim rozwiązaniem jest system pomiaru ładunków, który jest dokonywany „w locie”, a więc bez potrzeby zatrzymywania wózka. Swoistym skanerem obiektów 3D są systemy kamer zlokalizowane na bramach magazynowych.
Kategoria „Wózki magazynowe"
Niemiecki producent, firma Jungheinrich AG, zdobył nagrodę za najbardziej innowacyjne urządzenie w kategorii wózków magazynowych. Firma z Hamburga otrzymała trofeum za rozwiązanie ETV 216i. To pierwszy na świecie wózek wysokiego składowania z w pełni zintegrowanym akumulatorem litowo-jonowym i – w dość zgodnej opinii ekspertów – wyznacza początek nowej generacji wózków wysokiego składowania.
Kategoria „Specjal of the Year"
Specjalista od amerykańskich wózków widłowych – firma The Raymond Corporation – po raz pierwszy został nominowany do finału IFOY Award. I od razu zwyciężył w kategorii konkursowej „Special of the Year”. Jurorzy docenili system wirtualnej rzeczywistości, dzięki któremu operatorzy wózków widłowych mogą być szkoleni i testowani w realnym środowisku pracy.
Kategoria „AGV i roboty intralogistyczne”
W tej kategorii wygrało rozwiązanie firmy STILL. Dostawca rozwiązań z Hamburga otrzymał nagrodę za zestaw transportowy STILL LTX 50 i rozwiązanie LiftRunner z automatycznym załadunkiem i rozładunkiem towarów. W szczególności nagrodzono pomysł połączenia zautomatyzowanej jazdy i automatycznego przenoszenia ładunków. Opłacalne i łatwo skalowalne rozwiązanie oferuje użytkownikowi spore korzyści, zwłaszcza w obszarze dostaw wewnątrzfirmowych pomiędzy magazynem a fabryką.
Kategoria „Wózek widłowy z przeciwwagą”
Producent UniCarriers Europe został nagrodzony za najbardziej innowacyjny wózek z przeciwwagą. Producent wszedł do finału IFOY z 3-kołowym wózkiem TX 3 o ładowności 1,6 tony. Pojazd z nowej serii TX 3 charakteryzuje się niskim zużyciem energii, doskonałą widocznością we wszystkich kierunkach, całkowicie elektrycznym układem kierowniczym i licznymi usprawnieniami ergonomicznymi.
Kategoria Startup Roku
Nagrodę otrzymał monachijski producent: ProGlove (Workaround GmbH). Młoda firma została nagrodzona za pomysłową i innowacyjną rękawicę ProGlove służącą do skanowania kodów kreskowych. Skaner wielkości pudełka zapałek ma świetne możliwości techniczne, a operator zawsze ma obie ręce wolne, co nie jest bez znaczenia w czasie wykonywania prac w magazynie.

 

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.