Poznajcie 17 rozwiązań nominowanych do IFOY Award 2021!

Na krótkiej liście finalistów IFOY Award 2021 znalazło się 17 produktów i rozwiązań - od 14 producentów i dostawców intralogistyki. Kolejny etap to testy, które zaplanowano na marzec. Runda testowa ma się odbyć w centrum targowym w Dortmundzie. Wtedy też - w dniach 25 i 26 marca - zorganizowany zostanie TEST CAMP INTRALOGISTICS, a więc wystawa najciekawszych rozwiązań.

 

Na razie, we wtorek 12 stycznia ogłoszono listę finalistów tegorocznej IFOY AWARD (International Intralogistics and Forklift Truck of the Year). W dziewiątej edycji prestiżowej nagrody, zwanej też „Oskarami intralogistycznymi”, jurorzy ostatecznie wybrali 17 urządzeń i rozwiązań autorstwa 14 firm. To one będą mogły rywalizować o tytuł najlepszych produktów i rozwiązań intralogistycznych 2021 roku. Pod warunkiem że najpierw przejdą przez kilkustopniowy audyt i poddają się ocenie jurorów z całego świata.

 

Liderzy innowacyjności i efektywności - poznaj zwycięzców IFOY Award 2020

 

 

Kierunek: automatyka i systemowe rozwiązania

– W tym roku jurorzy wskazali kilka topowych modeli w segmencie klasycznych wózków widłowych i sprzętu magazynowego, a w swoich nominacjach bardzo mocno skupili się na magazynie przyszłości, nie tak odległej, ale jednak - przyszłości. Te nominacje to jasne wskazanie, w jakim kierunku zmierza intralogistyka: autonomizacja, technologia, oprogramowanie i systemowe rozwiązania - stały się dziś ważniejsze niż były kiedykolwiek wcześniej. Finały będą bardzo emocjonujące… – zapowiada Anita Würmser, szefowa jury IFOY Award.

 

Wśród tegorocznych finalistów znalazły się: pojazdy sterowane automatycznie (AGV), roboty, pojazdy specjalne, oprogramowanie oraz systemowe rozwiązania magazynowe. Firmy takie jak: arculus; Cargotec Engineering; HAI ROBOTICS; Hänel; H+E Produktentwicklung; HHLA Sky; filia BMW IDEALworks; Interroll Group; NIMMSTA; OPPIDUM TIC; STILL; SYNAOS; VOLUME Lagersysteme i WAKU Robotics powalczą o  zwycięstwo”.

 

Wszyscy finaliści przejdą przez trzyetapowy audyt podczas międzynarodowych Dni Testowych IFOY (od 22 do 26 marca). Testy w 2021 roku po raz pierwszy odbędą się w centrum wystawowym Targów w Dortmundzie - w ciągu ostatnich kilku lat areną testową były tereny targowe w Hanowerze.

Po pierwsze - w teście IFOY niezależni eksperci zastosują znormalizowaną procedurę, tak aby móc zmierzyć wszystkie kluczowe dane opisujące nominowane rozwiązania. Po drugie - jest też etap oceny naukowej - IFOY Innovation Check. W jego trakcie  naukowcy, współpracujący z IFOY Award, ocenią innowacyjny potencjał nominowanych produktów i rozwiązań. Test innowacyjności jest przeprowadzany przez specjalistów z Instytutu Fraunhofera w Dortmundzie (IML); Katedry Logistyki Technicznej Uniwersytetu w Dreźnie oraz Katedry Transportu Materiałowego, Przepływu Materiałów i Logistyki (fml) naUniwersytecie Technicznym w Monachium.

 

Testy, czyli najważniejszy etap konkursu

Jurorzy IFOY Award w czasie testów w trakcie edycji IFOY 2020

 

I trzeci etap, ale chyba jednak najważniejszy, bo decydujący o tym, kto finalnie otrzyma statuetki. Pod koniec Dni Testowych do Dortmundu przybędą jurorzy z Europy, Australii, Brazylii, Chin, Indii, Rosji i Republiki Południowej Afryki. Wszystko po to, aby bliżej przyjrzeć się nominowanym produktom i rozwiązaniom oraz samodzielnie je przetestować. Członkowie jury to dziennikarze branżowi z wiodących mediów logistycznych w 21 krajach. W Polsce - od pierwszej edycji - to przedstawiciel „Warehouse Monitor” bierze udział w pracach jury.

 

„W trakcie testu oceniane kryteria obejmują takie wartości jak: poziom innowacji, zastosowaną technologię, poziom ergonomii i bezpieczeństwa, atrakcyjność rynkową, korzyści dla klienta końcowego, a także poziom opłacalności i dbałości o środowisko naturalne”.

 

Warto przy tym pamiętać, że finaliści nie są porównywani bezpośrednio ze sobą w poszczególnych kategoriach, ale z konkurencyjnymi do nich produktami i rozwiązaniami obecnymi na rynku”.

– Tylko ci, którzy przewyższają swoich bezpośrednich konkurentów pod względem innowacji, mają realną szansę na wygraną – podkreśla Anita Würmser, szefowa jury.

Prestiżowe trofea zostaną wręczone zwycięzcom 21 maja w Hofburgu w Wiedniu. Uroczystość odbędzie się we współpracy z LOGISTIK.Kurier i Austriacką Izbą Gospodarczą w ramach gali austriackiego HERMES Verkehrs.Logistik.Preis. W Wielkiej Sali Balowej w zamku Hofburgu - jeśli pozwoli na to sytuacja epidemiczna na świcie - spodziewanych jest kilkuset międzynarodowych gości, w tym czołowe nazwiska w transporcie, logistyce i intralogistyce.

Do tego czasu wynik pozostanie tajemnicą - zarówno dla finalistów, jak i dla publiczności.

 

Przeczytaj, jak w Hanowerze testowaliśmy rozwiązania w trakcie edycji IFOY Award 2020

 

Poznajcie finalistów…

Niemiecki ekspert w dziedzinie oprogramowania i robotyki z Ingolstadt – firma arculus – dotarł do finału konkursu z dwoma rozwiązaniami. Pierwszy z nich to arculus Fleet, system zarządzania zróżnicowaną flotą, który umożliwia użytkownikom obsługiwanie pojazdów AGV różnych producentów - a wszystko na jednej platformie za pośrednictwem nowego interfejsu VDA 5050. Możliwe jest między innymi inteligentne planowanie tras pojazdów w oparciu o aktualne informacje o przemieszczających się urządzeniach, w czasie rzeczywistym.

Drugie z nominowanych rozwiązań firmy to AGV arculee2. Autonomiczny robot mobilny, o udźwigu do jednej tony, został zaprojektowany tak, aby zapewnić autonomiczny transport i wspomóc procesy produkcyjne w obszarach przemysłowych. Co więcej - AGV jest sterowany przez zrobotyzowaną jednostkę, która umożliwia bezprzewodowe aktualizacje.

Firma Cargotec Engineering Ireland zapewniła sobie miejsce w finale z drugą generacją MOFFETT E4-25.3NX. To pierwszy na świecie w pełni elektryczny wózek widłowy podwieszany do pojazdów ciężarowych. Oprócz licznych funkcji to 2,5-tonowe urządzenie ma w pełni elektryczny napęd na trzy koła i jest bezemisyjne.

Firma Hänel weźmie udział w finałowej rozgrywce przedstawiając systemowe. Producent technologii magazynowych wdrożył integrację dwunastu wind magazynowych Hänel Rotomat (ulokowanych na dwóch piętrach) w przedsiębiorstwie MSC Technologies. Karuzelowe regały nie tylko łączą fizyczny przepływ towarów, ale są również płynnie zintegrowane ze środowiskiem SAP.

Do finału dotarł również zestaw wózków holowniczych HUSKi firmy H+E Produktentwicklung. HUSKi może automatycznie i autonomicznie przenosić towary o wadze do 1,4 tony, umożliwiając swobodną intralogistykę w sektorze towarów wysoko gabarytowych.

Nominowane jest również Zintegrowane Centrum Kontroli Dronów HHLA Sky - spółki zależnej Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA). System zarządzania organizuje wszystkie procesy związane z obsługą dronów i zdalnie sterowanych pojazdów - i robi to na jednej platformie. Efekt? Nawet 100 dronów  jednocześnie może wykonywać swoje zadania, będąc poza zasięgiem wzroku.

Firma HAI ROBOTICS z Shenzhen w Chinach jest dwukrotnie reprezentowana w rundzie finałowej. Po pierwsze jury było pod wrażeniem zupełnie nowego rozwiązania - HAIPICK A42T, pierwszego na świecie podnośnika teleskopowego ACR (Autonomous Case Handling Robot). Umożliwia ono inteligentną kompletację zamówień „towar do osoby” i obejmuje wysokość do 6,50 m, dzięki funkcji podnoszenia teleskopowego. Do finału nominowano również rozwiązanie magazynowe oparte na modelu HAIPICK A42N. Według informacji producenta - jest to pierwszy na świecie autonomiczny robot do kompletacji, który umożliwia mieszaną kompletację kartonów i pojemników o różnych rozmiarach. Producent przyjmuje technologię rozpoznawania wizualnego 3D, aby umożliwić maszynie lokalizowanie i bezpośredni dostęp do pojemników i kartonów bez konieczności stosowania kodów.

O tym, że producent z branży moto może być również dostawcą rozwiązań intralogistycznych, świadczy nominacja dla nowo powstałej spółki zależnej BMW IDEALworks. W pełni autonomiczny, mobilny robot iw.hub oferowany jest nie tylko w atrakcyjnym segmencie cenowym, ale dzięki opartej na chmurze platformie sterującej AnyFleet, może zostać wdrożony w ciągu dwóch dni bez żadnych zmian konstrukcyjnych - w oparciu o standard VDA 5050 .

W finalne znalazło się także rozwiązanie Smart Pallet Mover (SPM) grupy Interroll. To nowe, mobilne rozwiązanie służące do automatyzacji transportu palet w obszarach produkcyjnych i do kompletacji zamówień, z możliwością transportu palet lub skrzyń o wadze do 1000 kg.

Znanym uczestnikiem finałów IFOY Award jest firma STILL. W ostatnich latach firma została nagrodzona kilkoma trofeami. W tym roku nominowany został model EXH-S 25. To wózek paletowy o niskim udźwigu o ładowności 2,5 tony, przeznaczony do szczególnie trudnych i wąskich obszarów roboczych. Charakteryzuje się wyjątkowo kompaktowymi wymiarami i może poruszać się z prędkością do 14 kilometrów na godzinę.

Druga nominacja trafia do STILL za rozwiązanie magazynowe. W ramach projektu dla Danfoss, firma dostarczyła w pełni skoordynowaną kombinację trzech zautomatyzowanych seryjnych wózków przemysłowych, każdy dla nowego magazynu produkcyjnego Danfoss Power Electronics w Tinglev w Danii i zainstalowała wszystkie komponenty systemu.

 

Aż 5 nominacji dla start-upów!

Jury nominowało do tegorocznego finału aż pięć start-upów w kategorii konkursowej „Start-up Roku”. NIMMSTA zaproponowała rozwiązanie HS 50, innowacyjny skaner. Koleje rozwiązanie to platforma LOGISTICS INTERCHAT hiszpańskiej firmy OPPIDUM TIC. Została ona stworzona po to, aby rozwiązać problemy komunikacyjne spedytorów z pracownikami w centrach załadunku i rozładunku. Platforma pomaga też w przestrzeganiu przepisów dotyczących dystansu społecznego.

System oprogramowania SYNA.OS Logistics ze start-upu SYNAOS z Hanoweru również dotarł do finału. Jest to rozwiązanie do fabryk i centrów logistycznych, które wykorzystuje sztuczną inteligencję i technologie chmurowe, optymalizuje między innymi procesy intralogistyczne, steruje autonomicznymi robotami mobilnymi i optymalizuje trasy.

Czwartym kandydatem finałowej rundy kategorii start-upów jest Volume WAVE firmy VOLUME Lagersysteme. Ten produkt jest pierwszym na świecie ultrakompaktowym, w pełni zautomatyzowanym magazynem wahadłowym palet z indywidualnym dostępem do miejsc składowania, który ma bardzo dużą gęstość składowania i jest alternatywą dla zautomatyzowanych systemów składowania i pobierania, a także dla tradycyjnych magazynów z szerokimi i wąskimi korytarzami. Piątym finalistą jest rozwiązanie WAKU Robotics WAKU Sense. Jest to pulpit nawigacyjny służący do analizy w czasie rzeczywistym, który można wykorzystać do porównania wydajności różnych typów robotów, możliwości ich wykorzystania i niezawodności w różnych lokalizacjach.

 

TEKST: Sebastian Śliwieński, redaktor naczelny „Warehouse Monitor”, juror IFOY Award

ZDJĘCIA: IFOY Award

 

 

 

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

COPYRIGHT © Warehouse Monitor 2020

 

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.