8 spalinowych oszczędnych wózków, które warto polecić

00_FOT_glowne_Toyota

 

W redakcyjnym zestawieniu magazynu „Warehouse Monitor” znalazło się w sumie 16 wózków z napędem spalinowym i z napędem elektrycznym, które warto zarekomendować ze względu na niski poziom konsumpcji paliwa i energii, osiągany dzięki innowacyjnym rozwiązaniom. W II części raportu pod lupę bierzemy 8 spalinowych wózków widłowych, które mogą zaciekawić polskich użytkowników.

Najlepsze wózki wybrane: gala finałowa IFOY 2013 na targach w Monachium

 

01_STILL_RX_70_HybridSeryjna hybryda – Still RX 70 Hybrid

Dane podstawowe: RX 70 Hybrid. Udźwig: 3-3,5 Wysokość podnoszenia: 7780 mm (maszt Triplex). Moc silnika wg ISO 1585: 30 kW + 8 kW uzyskiwane z UltraCap. Zużycie paliwa wg cyklu VDI: 2,9 l/h (wersja 3 t).

Rekomendacja: RX 70 HYBRID jest pierwszym na świecie seryjnie produkowanym wózkiem hybrydowym, którego innowacyjność polega na wykorzystaniu napędu spalinowo-elektrycznego i technologii magazynowania energii. To sprawia, że sprawdza się w branżach, w których dynamiczne operowanie wózkiem, częste zatrzymywanie i przyspieszanie pochłania znaczące ilości zasobów. Energia kinetyczna wytwarzana podczas hamowania przekształca się w energię elektryczną przechowywaną w kondensatorach Ultracaps. W połączeniu z wysoką efektywnością silnika spalinowego dodatkowy potencjał energetyczny wykorzystywany jest podczas ponownego przyspieszania. Zużycie niskiej ilości paliwa dla wersji 3-tonowej – 2,9 l na godzinę pracy – wpływa znacząco na redukcję emisji CO2. O dodatkową oszczędność energii dba tryb Blue-Q kontrolujący reakcje pojazdu i zarządzający sterowaniem oświetlenia i innego wyposażenia dodatkowego wózka, nie zmniejszając przy tym wydajności pracy. W wózkach z serii RX 70 operator ma możliwość wyboru spośród pięciu programów jazdy, z których każdy ma indywidualne ustawienia prędkości, przyspieszenia i hamowania. Podczas pracy operator wybiera program, który automatycznie steruje charakterystyką pracy. To wszystko sprawia, że przy eksploatacji wózka w wymiarze 1500 motogodzin rocznie, różnica w cenie zakupu między wersją hybrydową a tradycyjną zwraca się przed upływem dwóch lat.

 

02_Toyota_Tonero_OptimaxDo 30% niższe koszty paliwa - Toyota Tonero Optimax

Dane podstawowe: Wózek spalinowy czołowy Toyota Tonero Optimax. Udźwigi w zakresie 1.5-3.5 t, dostępne zasilanie: LPG, Diesel, LPG/benzyna.

Rekomendacja: Toyota Tonero Optimax powstała dzięki ciągłemu dążeniu firmy Toyota do doskonałości (KAIZEN). Teraz obok wszystkich zalet jakie daje innowacyjna konstrukcja wózków Toyota Tonero, dajemy możliwość zaoszczędzania nawet do 30% w kosztach paliwa. Oszczędności paliwa w Toyocie są możliwe dzięki są takim rozwiązaniom jak: automatyczna kontrola podnoszenia, wyświetlacz Optimax, opony o obniżonym oporze toczenia. Funkcja automatycznej kontroli podnoszenia zapobiega niepotrzebnemu zużyciu paliwa podczas zwiększania obrotów silnika. W wózkach prędkość podnoszenia jest automatycznie regulowana, w celu zapewnienia maksymalnej wydajności i niskiego zużycia paliwa, nie ma potrzeby naciskania na pedał przyspieszenia podczas podnoszenia wideł. Wyświetlacz Toyota Tonero Optimax to kontrola nad wydajnością wózka. Po naciśnięciu przycisku, następuje optymalizacja parametrów pod względem zużycia paliwa, dając najlepsza kombinację wydajności i zużycia paliwa. Toyota Tonero Optimax została wyposażona w nowe opony, które mają istotny wpływ na zredukowanie zużycia paliwa w porównaniu do tradycyjnych opon pneumatycznych. Warto dodać, że wszystkie modele Toyota Tonero wyróżnia unikatowy system – System Aktywnej Stabilności (SAS) – pierwszy na świecie system kontroli stabilności wózków, który pomaga zachować zwiększoną stabilność pojazdu w każdych warunkach i chroni zarówno operatora jak i ładunek podczas jazdy, w trakcie skręcania oraz podnoszenia i opuszczania towarów.

 

03_Yale_Diesel-LPG-Forklift-Truck-MainZ trybem ECO-elo: Yale Veracitor GLP/GDP20VX- 55VX

Dane podstawowe: Veracitor GLP/GDP20VX- 55VX. Udźwig: 2-5,5 t. Wysokość podnoszenia: do 3250 mm.

Rekomendacja: W wózkach z tej serii zastosowano innowacyjne rozwiązanie w postaci układu hydraulicznego wykrywającego obciążenie, co razem z wprowadzonym trybem roboczym ECO-eLo obniżyło zużycie paliwa o ok. 20%. Układ hydrauliczny wykrywający wielkość obciążenia wykorzystuje pompy tłoczkowe o zmiennej pojemności roboczej, aby zrównoważyć wielkość przepływu oleju hydraulicznego i działanie określonej funkcji. Silnik w dalszym ciągu może z dużą szybkością napędzać pompę hydrauliczną, ale dzięki zarządzaniu pojemnością roboczą pompy możliwe jest zapewnienie takiego przepływu oleju, jaki jest niezbędny dla każdej z funkcji występującej w wózku. Taki układ oferuje wiele zalet, ale przede wszystkim mniejsze zużycie paliwa o 15%. Na kolejne 5% oszczędności pozwala wybranie trybu pracy ECO-eLo – obniżone obroty silnika (prędkość jazdy). Opcjonalne wybrać można fotel operatora z funkcją automatycznego wyłączenia silnika (po upływie określonego czasu – od 0,6 s do 15 min) przy nieobecności operatora.

 

04_Jungheinrich_DFGTFG_316_SZ napędem hydrostatycznym: Jungheinrich TFG 316s

Dane podstawowe: czołowy wózek widłowy z silnikiem spalinowym (gaz) i przekładnią hydrostatyczną, typ TFG 316s. Udźwig: 1600 kg. Maksymalna wysokość podnoszenia: 6500 mm. Masa własna: 2800 kg. Zużycie paliwa wg cyklu VDI: 2,2 l/h

Rekomendacja: Wózek widłowy TFG 316s na gaz płynny z napędem hydrostatycznym zapewnia wysoką sprawność przeładunkową w warunkach intensywnej pracy ciągłej (np. przy za- i rozładunku samochodów ciężarowych). Szczególnie przy tym zastosowaniu widoczne stają się zalety napędu hydrostatycznego: dynamiczne przyspieszenie, szybka zmiana kierunku i precyzyjna jazda. Dzięki 5 programom pracy można optymalnie dopasować parametry jazdy do istniejących warunków. Zaletą silników wywodzących się z branży samochodowej jest m.in. elektroniczne sterowanie, które precyzyjnie dobiera odpowiednie parametry pracy, zapewniając właściwą wydajność przy niewielkim zużyciu podzespołów. Wszystkie silniki charakteryzują się niskim poziomem emisji spalin, spełniając przy tym wymogi UE. Można też wyposażyć wózek TFG w regulowany katalizator trójdrożny.

 

05_Mitsubishi_FG25NNiskie spalanie i cichy silnik Mitsubishi FG25N/FD25N

Dane podstawowe: Wózek spalinowy Mitsubishi FG25N/FD25N. Udźwig: 2,5 t. Maksymalna wysokość podnoszenia: 7000mm Masa własna: 3610kg/3720kg. Zużycie paliwa wg cyklu VDI:
FG25N (K21LE) 2,6 kg/h; FD25N (S4S) 3,2 l/h.

Rekomendacja: Wózek już w standardowym wyposażeniu zawiera wiele zaawansowanych funkcji, wyznaczając standardy dla wózków z silnikiem spalinowym. W konsekwencji GRENDIA (nazwa dla całej serii wózków widłowych) zapewnia wyjątkową opłacalność. Mocne silniki diesla i LPG są zgodne ze standardami producenta i spełniają najnowsze regulacje dotyczące kontroli emisji spalin. W przypadku modeli o napędzie diesel, zaawansowana technologia obniża poziom zużycia paliwa do bardzo niskiego pułapu i zapewnia całkowite czyste spalanie, jak i niski poziom natężenia dźwięku. Zaawansowana technologia LPG obejmuje system zarządzania silnikiem zapewniający precyzyjną kontrolę osiągów – przy dużej oszczędności paliwa i minimalnym poziomie emisji spalin (poziom zużycia paliwa jest dużo niższy niż w podobnych modelach konkurencyjnych). Zaawansowany w pełni zawieszony układ napędowy maksymalizuje zdolność pokonywania wniesień i prędkość poruszania się, minimalizując jednocześnie poziom natężenia dźwięku i drgań.

 

06_Hyster_H3_5FT_DieselZ optymalną strategią jazdy - Hyster H3.5FT

Dane podstawowe: Hyster H3.5FT. Udźwig - 3,5 t. Rodzaj silnika: 3,3 l diesel / 2,2 lub 2,4 l LPG.

Rekomendacja: Czołowy wózek widłowy z przeciwwagą Hyster H3.5FT można polecić przynajmniej z kilku powodów. Elektronicznie sterowana transmisja DuraMatch zarządza wyhamowywaniem i zmianą kierunku jazdy, przyczyniając się do zwiększenia żywotności hamulców i opon oraz zapobiegając zużyciu układu napędowego. Technologia układu hydraulicznego z wykrywaniem obciążenia (Load Sensing Hydraulics, LSH) zwiększa wydajność i zmniejsza zużycie paliwa o 15% (VDI), ograniczając tym samym koszty eksploatacji. Tryb oszczędności paliwa ECO-eLo zmniejsza zużycie paliwa nawet o 20%, jednak ograniczony jest wpływ na ogólne osiągi wózka w warunkach danego zastosowania. System komunikacji CANbus używany do kierowania systemami elektronicznymi zapewnia niezawodne działanie wózka. Pełny dostęp serwisowy od przegrody czołowej do przeciwwagi przyczynia się do błyskawiczności i wydajności obsługi technicznej.

 

07_Nissan_DXSilnik z elektronicznym układem wtrysku gazu Nissan serii DX

Dane podstawowe: Nissan seria DX typ P1D1A15LQ z napędem gaz-LPG. Udźwig: 1500 kg. Wyposażony w silnik Nissan K21 (poj. 2065 cm3 ) o mocy 41,5 kW z układem wtrysku gazu i 3-funkcyjnym katalizatorem spalin.

Rekomendacja: Wózek widłowy Nissan typ P1D1A15LQ charakteryzuje się: kompaktowymi wymiarami zewnętrznymi. Docenić też warto wysoką ergonomię miejsca pracy operatora, m.in.: maszt panoramiczny Duplex (z siłownikami podnoszenia po bokach) o zwiększonej widoczności, regulowana wysokość ustawienia kolumny kierownicy, fotel z amortyzacją mechaniczną regulowaną zależnie od wagi operatora, system w pełni amortyzowanej płyty podłogowej wraz z ramą ochronną i modułem operatora (zawieszenie płyty na czterech izolatorach gumowych z wewnętrznym amortyzatorem olejowym). Silnik o dużej mocy (ok. 55 KM) z elektronicznym układem wtrysku gazu (gwarantującym niskie zużycie paliwa – w trybie ECO obniżone dodatkowo o ok. 10%) i 3-funkcyjnym katalizatorem spalin (zapewniającym niską emisję spalin).

 

08_Linde_dieselLinde H25D z nowym systemem oszczędności paliwa

Dane podstawowe: Linde H25D o udźwigu 2,5 tony serii 392-02.

Rekomendacja: W wózkach Linde H20-H50 w 2013 r. zostały wprowadzone różne udoskonalenia. Nowy silnik w zaawansowanej technologii, który zapewnia: mniejszą emisję spalin, większą wydajność i niezawodność. Bardziej ekonomiczne rozwiązanie zapewnia emisję spalin znacznie poniżej rygorystycznych norm obowiązujących od br. Dyrektywa 2004/26/EG regularnie zaostrza normy emisji spalin dla urządzeń transportu bliskiego. Wprowadzone przez Linde w 2013 r. technologie powodują zmniejszenie emisji spalin o średnio 69%. Nowa pompa tłoczkowa o zmiennej pojemności w odróżnieniu od konwencjonalnych rozwiązań nie pompuje oleju przez zawór przelewowy na „jałowym biegu”. Oznacza to, że zużycie oleju jest dobrze skorelowane z zapotrzebowaniem. Dzięki swej konstrukcji pompa pozwala na oszczędność paliwa na poziomie 10%-28%. Linde Engine Protector to system, który sprawuje kontrolę nad temperaturami i poziomami płynów roboczych silnika. W przejrzysty sposób sygnalizuje na wyświetlaczu: poziom i ciśnienie oleju silnikowego, poziom i temperaturę płynu chłodzącego, temperaturę oleju hydraulicznego, podciśnienie filtra powietrza oraz obecność wody w filtrze paliwa. Ten osobisty stróż zapobiega zniszczeniu silnika, redukuje koszty przestojów i utrzymania wózka.

 

 

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookies, prosimy opuść stronę lub zablokuj takie pliki w ustawieniach swojej przeglądarki.