AGV zwiększa wydajność linii montażowej w fabryce motoreduktorów

 

EUROPA SYSTEMS – polski producent systemów transportu wewnętrznego – wyprodukował przy ścisłej współpracy z klientem – firmą SEW-EURODRIVE Polska i uruchomił w fabryce klienta w Łodzi linię przenośników, w skład której wchodzi automatyczny wózek transportowy AGV, oparty na najnowszej technologii zasilania.

SEW-EURODRIVE jest największym na świecie producentem techniki napędowej istniejącym aż w 51 krajach. - Polski oddział firmy z siedzibą w Łodzi poszukiwał producenta, który jest w stanie dostarczyć wózek AGV według ściśle określonych parametrów i założeń. Taką firmą okazała się EUROPA SYSTEMS – nasz wieloletni i godny zaufania partner technologiczny – mówi Stanisław Nawracaj, dyrektor sprzedaży SEW-EURODRIVE Polska.

 

 

AGV służy do transportu motoreduktorów pomiędzy stanowiskami montażowymi a dalszą częścią linii produkcyjnej. Taki sposób transportowania pomiędzy stanowiskami pozostawił możliwość swobodnego przejścia dla pracowników oraz dla wózków, które znajdują się wewnątrz strefy produkcyjnej. Wózek uzupełnił odcinek trasy transportowej, nie blokując go jednocześnie dla ciągów komunikacyjnych, na potrzeby przemieszczania towarów wewnątrz hali.

 

Wyzwania dla inżynierów EUROPA SYSTEMS

Szybko zachodzące na rynku zmiany spowodowały, że firma musiała poszukiwać nowych rozwiązań w swoich procesach produkcyjno-logistycznych, które wpłynęłyby na wzrost jej wydajności i elastyczności, a także zmniejszyły koszty przyszłych inwestycji. Dotychczas każda zmiana posiadanego przez SEW-EURODRIVE Polska przenośnika wymagała zmian infrastruktury, doprowadzenia dodatkowego zasilania, kabli sterowniczych czy przebudowy linii w momencie, kiedy np. przestawieniu miało ulec któreś gniazdo produkcyjne.

Powstała potrzeba połączenia ciągów komunikacyjnych i transportowych w hali produkcyjnej, aby w odróżnieniu od dotychczasowego rozwiązania, tj. kolejek podwieszanych czy linii przenośników, nie zamykać pewnych obszarów, a jednocześnie zapewnić płynność rotacji towarów.

Klient miał jasno sprecyzowane oczekiwania wobec wózka AGV, ale według określonych założeń. Priorytetem była potrzeba całkowitej bezobsługowości, zarówno jeżeli chodzi o funkcjonowanie samego wózka AGV, jak również ładowania jego energii. Klient nie chciał, aby był on trwale napędzany energią zgromadzoną w akumulatorach, gdyż wydłużony czas zasilania wiąże się z proporcjonalnie długim ładowaniem, a także innymi problemami, jak: obsługowością, dużym ciężarem akumulatorów, utylizacją po ich okresie zużycia.

Wózek transportowy AGV dzięki cechom takim, jak: zdalna pełna kontrola stanu pracy, zarządzanie jego pracą lub miejscami, w których się znajduje, monitorowanie stanu naładowania, trybu pracy wózka (czy jest w trakcie jazdy, czy też w trakcie pobierania lub oddawania transportowanej jednostki ładunkowej), spełnił warunek bezobsługowości, a co za tym idzie – pozwolił na oszczędność czasu i kosztów eksploatacji. Jednocześnie zastosowana technologia daje możliwość rozszerzenia lub zainstalowania nowych ciągów transportowych.

 

 

Wydajniejszy o 50 procent przepływ materiałów w końcowej linii montażowej

Możliwość bezobsługowego transportu sprawiła, że hala w czasie jakichkolwiek zmian pozostaje otwarta, a ciągłość pracy jest zachowana. Zmiana trasy wózka w tym momencie wiąże się tylko z jego przeprogramowaniem oraz oznakowaniem trasy przejazdu na podłodze, wraz z wyznaczeniem nowych punktów orientacyjnych na trasie jego przejazdu.

 

Oszczędność czasu o 20 procent i zdalny monitoring

Krótszy czas ładowania wózka oraz redukcja kosztów konserwacji, dzięki nowej technologii zasilania przy pomocy superkondensatorów oraz możliwości bezkontaktowego (indukcyjnego) i samoczynnego doładowywania podczas jazdy lub na stacjach docelowych.Dzięki możliwościom komunikacyjnym sterowników MoviPLC zabudowanych na wózku oraz w zewnętrznym nadrzędnym sterowaniu, stany pracy wózka są monitorowane poprzez sieć WLAN.

 

 

Całkowite bezpieczeństwo

Wózek doskonale sprawdza się w miejscach, gdzie pracują ludzie. Technologia bezpieczeństwa SAFETY zastosowana w wyprodukowanym przez Europa Systems wózku AGV oraz dostosowanie prędkości wózka do dróg hamowania zapewniło całkowite bezpieczeństwo jego wykorzystania w środowisku, w którym przebywają ludzie.

 

We are engineers

W realizacji takich projektów jak uruchomienie AGV i jego integracja z istniejącym systemem, kluczową rolą jest inżyniering. – Osiągnięte w tym projekcie korzyści to efekt doskonałej współpracy z klientem i zaangażowania naszych inżynierów, którzy nadal będą rozwijać technologię AGV. „We are engineers” to nie tylko motto kampanii EUROPA SYSTEMS, ale fakt, że nasi inżynierowie realizują wymagające projekty – mówi Michał Kaźmierczak, prezes EUROPA SYSTEMS.

 

 

 

 

Więcej informacji o wózku transportowym AGV na:

http://www.europasystems.pl/product-pol-161-ES-Gear-Automated-Guided-Vehicle-AGV.html

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookies, prosimy opuść stronę lub zablokuj takie pliki w ustawieniach swojej przeglądarki.