TOYOTA MATERIAL HANDLING GROUP NUMEREM 1 NA ŚWIECIE

 

 

Grupa Toyota Material Handling (TMHG) utrzymała pozycję lidera rankingu w dorocznej analizie rynku wózków widłowych przeprowadzanej przez magazyn DHF.

Najnowszy ranking powstał w obliczu wzrostu liczby globalnych zamówień na wózki : w roku 2015 zamówionych zostało 1 099 880 sztuk – wzrost w porównaniu z 1 088 366 w roku 2014 według World Industrial Truck Statistics (WITS).

W Europie odnotowano wzrost liczby wózków przemysłowych z 344 533 do 373 321, natomiast w obu Amerykach osiągnięty wzrost był mniejszy (z 267 716 do 277 542). Rynek afrykański zmniej-szył się, a rynek Australii i Oceanii utrzymał się na tym samym poziomie.

Liczba zamówień na wózki przemysłowe na terenie Azji spadła z 438 327 do 413 777, co w znacznej mierze spowodowane było dużym spadkiem na rynku chińskim.

W komentarzach do najnowszego rankingu DHF stwierdza, że obroty Toyoty, lidera rankingu, wzro-sły o 8,6% w jenach i 13,4% w euro. W roku obrotowym 2015 spółka sprzedała 239 000 sztuk – wzrost o 7,7% w stosunku do 222 000 w poprzednim roku. TMHG zwiększyła obroty w Europie, Ameryce Północnej i Japonii, nadrabiając tym samym słabszą sprzedaż w Chinach.

Zmiany w obrębie grupy obejmowały przejęcie działu wózków widłowych Tailift w sierpniu 2015 r.

 

 

www.toyota-forklifts.pl                                                                                      

 

 

 GRUPA KION (Still i Linde), wciąż na drugim miejscu w rankin-gu, zwiększyła w roku 2015 swoje obroty netto o 9%. Spółka ocenia swój udział w rynku na 15% – wzrost w stosunku do 14,2% w roku 2014. Największy wzrost odnotowała w Azji, gdzie sprzedaż wzro-sła o 11,4%, oraz w Europie Zachodniej (9,2%).

JUNGHEINRICH AG z najlepszymi dotychczas rocznymi obro-tami wciąż plasuje się na trzecim miejscu. Obroty wzrosły o 10,3% w stosunku do poprzedniego roku, a zyski wzrosły o 9,5%. 89% obro-tów Jungheinrich zostało wygenerowane w obrębie Europy. Liczba otrzymanych zamówień wzrosła o 13,4% do 97 100 sztuk.

Aktualne wyniki spółki powinny odzwierciedlać dalszy wzrost w następstwie wspólnego przedsięwzięcia z Anhui Heli Co. w stycz-niu 2016 r. – magazyn zwrócił uwagę na połączenie globalnego doświadczenia Jungheinrich w zakresie działalności polegającej na wynajmie oraz rozległej sieci sprzedaży i usług Heli na terenie Chin.

 

Crown Equipment Corporation awansowała z piątego miej-sca w rankingu na miejsce czwarte, zwiększywszy obroty o 5,6% do 2,64 mld USD. Spółka umocniła swoją pozycję na rynku euro-pejskim, po części dzięki poszerzeniu oferty wózków widłowych z przeciwwagą.

 

Spółka Hyster-Yale Materials Handling spadła na miejsce piąte po odnotowaniu zmniejszenia obrotów o 6,8% do poziomu 2,578 mld USD. W drugim i trzecim kwartale roku 2016 Grupa Hy-ster-Yale przejęła 100% udziałów w Bolzoni SpA, spółce z siedzibą w Casoni di Podenzano we Włoszech, która produkuje akcesoria oraz zęby i wsporniki wideł.

 

Zachwianiu uległa również pozycja spółki Mitsubishi Nichiyu Forklift Co. (miejsce szóste), która odnotowała spadek przychodów o 6,8%, chociaż jej zyski wzrosły o 9,4%. W roku sprawozdawczym spółka sprzedała 60 752 sztuki – wzrost w stosunku do 58 186 w poprzednim roku.

 

31 marca 2016 r. Mitsubishi Nichiyu Forklift i spółka macierzysta MFET ukończyły transakcję przejęcia 100% udziałów w Unicarriers Holding Corporation. MFET po- siada 65%, a Mitsubishi 35% udziałów w spółce Unicarriers, która jest zarządzana jako spółka powiązana.

 

W roku obrotowym 2015 fińska Grupa Cargotec zwiększyła obroty już drugi rok z rzędu i uplasowała się na miejscu siódmym. Obroty netto wzrosły o 11,1%, a zysk netto niemal dwukrotnie. Dzia-łowi Kalmar spółki udało się osiągnąć wzrost liczby otrzymanych zamówień na poziomie 19%.

 

Ósme miejsce przypadło Korporacji Unicarriers, która zwiększyła swoje obroty netto o 4,8%. Spółka zrzeszająca marki Atlet, TCM i Unicarriers pod jednym dachem ponownie odnotowała wzrost w trzecim roku od jej powstania.

 

Grupa Manitou z siedzibą w Ancenis (Francja) odnotowa-ła wzrost obrotów drugi rok z rzędu. Sprzedaż wzrosła o 3,3%, natomiast zyski o 6,7%. Manitou (na miejscu dziewiątym) uważa się za światowego lidera rynku w zakresie terenowych maszyn do transportu wewnętrznego i produkuje pięć marek: Manitou, Gehl, Mustang, Loc i Edge. Pod koniec roku 2015 Grupa Manitou ustano-wiła LMH Solutions, spółkę zależną będącą w całości jej własnością, specjalizującą się w technologiach składowania.

 

Anhui Heli Co. to jedyny chiński producent w pierwszej dzie-siątce, który jednak odnotował znaczne straty po dwóch latach wzrostu. Jego obroty netto spadły o 15,3% w walucie lokalnej, ale tylko o 0,5% w euro. W roku 2015 spółka sprzedała 74 392 wózki przemysłowe, w porównaniu z 82 783 w roku 2014.

Kolejnych pięć miejsc w rankingu zajęli producenci azjatyccy: Clark Material Handling na miejscu 11., Hangcha Group Company Ltd. (miejsce 12.), Komatsu Ltd . (miejsce 13.), Doosan Corporation Indu-strial Vehicle (miejsce 14.) i Hyundai Heavy Industries (miejsce 15.).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookies, prosimy opuść stronę lub zablokuj takie pliki w ustawieniach swojej przeglądarki.