TGW pomaga Mango poprawić poziom usług

W ostatnich miesiącach TGW ukończyło projekt wysoce zautomatyzowanego wielokanałowego centrum dystrybucji dla Mango pod Barceloną. Centrum logistyczne uzupełnia obecnie ponad 2200 oddziałów stacjonarnych i zaopatruje klientów sklepów internetowych - nie tylko w Hiszpanii i Europie, ale na całym świecie. Austriacki specjalista intralogistyki TGW, oferujący swoje rozwiązania także w Polsce, otrzymał zlecenie na zaprojektowanie i wykonanie projektu. Elastyczne rozwiązanie pomaga detalistom mody przygotować każdy rodzaj oferowanych produktów jak ubrania  a zatem cały asortyment produktów oferowanych przez Mango.

Założona w 1984 roku Mango jest jedną z wiodących grup modowych na świecie. Mango sprzedaje odzież, obuwie, torby i akcesoria - zarówno online, jak i w ponad 2200 sklepach. Hiszpańska firma jest obecna w ponad 110 krajach. Z 15 000 pracowników Mango osiągnęło obrót w wysokości 2,2 miliarda euro. W wyniku wzrostu w ostatnich latach konieczna stała się konsolidacja łańcucha dostaw. Aby zoptymalizować czas dostawy i zmniejszyć koszty logistyczne, Mango wybudowało centrum logistyczne w Lliça d´Amunt, 30 km od Barcelony.

Połączenie elastyczności i wydajności

W strefie wejściowej magazynu kartony są odbierane bezpośrednio w kontenerach lub na paletach. Sorter wejściowy obsługuje 6 000 kartonów na godzinę. Towar jest przygotowywany do wprowadzenia do magazynu. Strefa składowania i obsługi zamówień składa się z automatycznego systemu miniload z 44 korytarzami i pojemnością 850 000 kartonów. W strefie kompletacji codzienne zamówienia są przygotowywane w kartonach na odzież i akcesoria. Dopełnieniem systemu minoload jest wysoko wydajny systemu składowania Stingray shuttle, który składa się z 14 korytarzy o trzynastu poziomach składowania. Silnik Shuttle zasila sortery wysyłkowe oraz ergonomiczne stacje kompletacyjne obsługując wszystkie kanały sprzedaży. Po realizacji procesu konsolidacji i przygotowania zamówień zlecenia trafiają do końcowego sortera wysyłkowego o wydajności ponad 5 000 paczek na godzinę a następnie bezpośrednio na środki transportu.

Antonio Pascual, dyrektor ds. Łańcucha dostaw w Mango, potwierdza: „Dzięki nowemu centrum dystrybucji robimy kolejny krok w kierunku modernizacji naszego systemu intralogistyki. Oznacza to, że będziemy w stanie nadal oferować naszym klientom najlepszą możliwą obsługę w nadchodzących latach. ” David Bendien, dyrektor generalny South Europe w TGW, dodaje: „Nowe rozwiązanie jest w pełni zautomatyzowane i łączy elastyczność i dynamikę z maksymalną kontrolą nad każdym procesem.”

O TGW Logistics Group:

TGW Logistics Group jest jednym z wiodących międzynarodowych dostawców rozwiązań w zakresie transportu wewnętrznego. Od 50 lat austriacki specjalista wdraża zautomatyzowane systemy dla swoich międzynarodowych klientów, w tym marek od A jak w Adidas do Z jak w Zalando. Jako integrator systemów, TGW planuje, produkuje i wdraża złożone centra logistyczne, od produktów mechatronicznych i robotów po systemy sterowania i oprogramowanie.

TGW Logistics Group ma oddziały w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych oraz ponad 3500 pracowników na całym świecie. W roku obrotowym 2018/2019 firma wygenerowała całkowity obrót w wysokości 719 milionów euro.

 

Źródło: TGW Logistics Group GmbH
Przedruk z odniesieniem do TGW Logistics Group GmbH bezpłatnie. Przedruk nie jest dozwolony w celach promocyjnych

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.