Praktyczne podejście do zielonej energii, konkretny plan Jungheinrich na dziś i na kilka przyszłych lat

Popularność „zielonych rozwiązań” to już fakt. Wzrasta odpowiedzialność biznesu wobec środowiska, a ekologiczne rozwiązania stają się „trendy” wśród konsumentów. To cieszy, bo zmniejszanie śladu węglowego to konieczność, a ekologia i ekonomia mogą tworzyć udany związek - jeśli nie z serca, to z rozsądku.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie rozwiązania proekologiczne już zostały wdrożone w zakładach firmy?
  • Jakie są konkretne korzyści dla środowiska i dla przedsiębiorstwa?
  • Co znalazło się w Strategii 2025+?

Wiedzą to Ci, którzy przemodelowali swoje procesy w przedsiębiorstwie, optymalizując zużycie zasobów – z korzyścią dla swojego budżetu i środowiska.  Oszczędzają też Ci, którzy wynajmują lub korzystają z używanych urządzeń. Rezygnacja z produkcji kolejnych, nowych maszyn to jednocześnie mniejsza emisja dwutlenku węgla do środowiska.

Od grudnia 2020 roku do międzynarodowej inicjatywy „50 Liderów Zrównoważonego Rozwoju i Klimatu” przyłączyła się firma Jungheinrich.

W strategii koncernu przedstawionej w listopadzie ubiegłego roku firma umieściła kwestię zrównoważonego rozwoju w centrum swoich działań.

6 fabryk zasilanych wyłącznie zieloną energią

Osiągnięcie neutralności klimatycznej jest jednym z istotnych celów Jungheinrich. Dlatego firma zdecydowała, że wszystkie jej lokalizacje w Niemczech, w tym sześć niemieckich fabryk, będą zasilane wyłącznie zieloną energią.

100 dronów w powietrzu, w tym samym czasie - tak działa centrum sterowania dronami HHLA Sky

W dalszej kolejności na odnawialne źródła energii przechodzić będą zagraniczne oddziały koncernu. Jednocześnie firma zaczęła wytwarzać własną energię słoneczną i stopniowo wyposaża swoje lokalizacje w systemy fotowoltaiczne.

Już działają ogniwa fotowoltaiczne na dachu zakładu w Bawarii

Jungheinrich od połowy lutego eksploatuje swój pierwszy system na dachu zakładu w Moosburgu w Bawarii, a centrala grupy w Hamburgu zostanie wyposażona w panele słoneczne jeszcze w tym roku. Projekty w wielu innych lokalizacjach są obecnie na etapie planowania.

W 2019 zakłady i oddziały firmy Jungheinrich w Niemczech zakupiły łącznie około 45 600 000 kilowatogodzin energii elektrycznej. W samych Niemczech, przechodząc na odnawialną energię elektryczną, Grupa zmniejsza swoją roczną emisję gazów cieplarnianych o około 15 500 ton dwutlenku węgla.

Case study: Jungheinrich rozbudował centrum logistyczne firmy Kracht bez przerw w bieżącej pracy producenta pomp >>

Warto to sobie wyobrazić gdyby taka ilość, raz wyemitowana, miała zostać usunięta z atmosfery w ciągu roku, potrzebowalibyśmy lasu wielkości ponad 1800 boisk do piłki nożnej. Warto wspomnieć, że około 69 procent emisji dwutlenku węgla firmy Jungheinrich spowodowanych zużyciem energii elektrycznej na całym świecie pochodziło do tej pory z Niemiec. Wraz z przejściem na odnawialne źródła energii, grupa robi tym samym kolejny krok w kierunku neutralności klimatycznej.

Strategia 2025+, czyli konieczność równoważenia łańcuchów dostaw

Dzięki przestawieniu produkcji na zieloną energię również bilans ekologiczny urządzeń produkowanych przez firmę uległ poprawie. Około 11 procent energii, którą elektryczny wózek widłowy Jungheinrich zużywa w trakcie swojego cyklu życia, jest generowane podczas produkcji.

– Dla nas odpowiedzialność za nasze produkty zaczyna się nie tylko w fabryce, ale znacznie wcześniej. W ramach strategii 2025+ intensyfikujemy nasze działania, aby łańcuchy dostaw firmy Jungheinrich były bardziej zrównoważone. Obejmuje to również zakup energii. W ten sposób tworzymy trwałe wartości dla naszych klientów, pracowników, udziałowców i partnerów biznesowych, ale także dla całego społeczeństwa – wyjaśnia prezes zarządu Jungheinrich AG, dr. Lars Brzoska.

 

Tekst: Warehouse Monitor

Zdjęcia: Jungheinrich

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

COPYRIGHT © Warehouse Monitor 2021

 

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.