LPP mocno przyspiesza wdrożenie technologii RFID - czas na elektroniczne metki oraz soft tagi

Firma, działająca w branży odzieżowej, przyspiesza wdrożenie technologii RFID w kolejnych markach. Zapowiada przy tym, że wprowadzenie elektronicznej metki do marek Mohito, Cropp oraz House będzie zrealizowane ponad pięciokrotnie szybciej, niż we flagowej marce Reserved. Plany uwzględniają także wykorzystanie soft tagów, które pozwolą na osiągnięcie 100 procent widoczności całej oferty. To kolejny etap rozwoju polskiego producenta odzieży w ramach strategii omnichannel.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie są główne motywacje, które wpłynęły na podjęcie decyzji o przyspieszeniu wdrożenia RFID?
  • Jak wygląda obecny stan wdrażania nowych technologii w poszczególnych markach LPP?

Nowa rzeczywistość handlowa wywołana pandemią Covid-19, była dla LPP impulsem, który znacząco przyspieszył projekty wspierające sprzedaż wielokanałową.

Technologia elektronicznych metek sposobem na pandemiczną rzeczywistość

Tym, co procentowało w  okresie zamknięcia sklepów tradycyjnych i gwałtownych wzrostów sprzedaży internetowej, były inwestycje w obszar fashion-tech i wdrożenie systemu RFID, czyli technologii elektronicznych metek. To właśnie to rozwiązanie wspierało efektywność sprzedaży flagowej marki Reserved w kryzysowym momencie.

Biorąc pod uwagę kluczowe znaczenie tej technologii w procesie integracji kanałów sprzedaży, gdańska spółka zdecydowała o szybszym wdrożeniu elektronicznych metek do Mohito, Cropp i House.

Dzięki elektronicznej metce, gdańska spółka w czasie rzeczywistym śledzi dostępność towaru, co pozwala lepiej kontrolować jego przepływ m.in. między magazynami a salonami, a w efekcie szybciej i dokładniej odpowiadać na potrzeby klienta.

Startup Codept rozwija pomysł platformy logistycznej - dla e-commerce - opartej na rozwiązaniach w chmurze >>

– Pierwsza fala pandemii pokazała nam, że musimy być gotowi na różne scenariusze. W marcu 2020 r., wraz z zamknięciem z dnia na dzień niemal wszystkich sklepów stacjonarnych, musieliśmy szybko zaadaptować się do nowej sytuacji. Dzięki wykorzystaniu technologii RFID w Reserved, salony stacjonarne zaczęły pełnić funkcję minimagazynów obsługujących zamówienia online. W efekcie szybciej przetwarzaliśmy zamówienia składane przez sklep internetowy – mówi Alexander Yashin, ekspert ds. RFID w LPP. – Sukces jaki osiągnęliśmy dzięki integralnemu podejściu do naszej sprzedaży we flagowej marce, był dla nas kluczowym czynnikiem, który utwierdził nas w podążaniu tą ścieżką w  kolejnych brandach. Wiedzieliśmy, że nie mamy czasu do stracenia i musimy przyspieszyć prace nad wdrożeniem RFID do kolejnych marek.

Na pierwszy ogień poszły wdrożenia w marce Reserved

Pierwsza implementacja RFID w marce Reserved była najszybszym wdrożeniem tej technologii na świecie. Dzięki nauce wyciągniętej z tego doświadczenia, drugie podejście spółka zrealizuje jeszcze szybciej.

– W Reserved w ciągu 12 miesięcy wprowadziliśmy RFID w 270 salonach. Obecne planujemy zrealizować to w 867 salonach kolejnych brandów w zaledwie 7 miesięcy w 12 krajach. Oznacza to, że roll out rozwiązania dokonamy ponad 5 krotnie szybciej w  porównaniu do Reserved – dodaje Agata Mielewczyk.

Case study: Tak dzięki robotyzacji zautomatyzowano większość operacji w japońskiej firmie odzieżowej >>

Technologią RFID zostanie objętych w sumie ponad 1200 salonów LPP. Tym samym w 2021 roku ponad 200 mln sztuk towaru, będącego ofertą czterech brandów polskiej spółki będzie otagowane elektronicznymi metkami. Ważnym elementem trwającego projektu jest również nowość, jaką są RFID soft tags, czyli tzw. miękkie tagi RFID. Dzięki temu rozwiązaniu technologią objęte zostaną również produkty takie jak biżuteria, perfumy czy inne akcesoria.

– Wdrożenie soft tagów pozwoli nam zwiększyć dostępność oferty dla zamówień online marki Reserved, a także Cropp, Mohito i House. Wdrożenie systemu oraz dodatkowe pojawienie się soft tagów zapewni nam tym samym 100 procent widoczność stanów magazynowych w czasie rzeczywistym. Dokładność i wydajność tego rozwiązania stanowią dla nas niezbędny element w rozwoju strategii omnichannel – mówi Alexander Yashin.

Case study: Jak zautomatyzowano wielokanałowe centrum dystrybucyjne firmy Engelbert Strauss? >>

– Decyzję o rozszerzeniu technologii finalnie na Croppa, House’a i Mohito, podjęliśmy w  październiku 2020 roku, a już w listopadzie rozpoczęliśmy szkolenia dla kupców i dostawców. Obecnie przygotowujemy salony tj. malujemy ściany farbą ekranującą, wyposażamy je w  detachery oraz czytniki RFID. Ponadto, wdrażamy zmiany w systemie zarządzania magazynowego WMS, aplikacjach salonowych czy w oprogramowaniu tuneli kodujących RFID w naszym Centrum Dystrybucyjnym. Pełen rollout technologii w salonach rozpocznie się we wrześniu tego roku, a równolegle do marca 2022 będą realizowane szkolenia pracowników salonów – mówi Agata Mielewczyk.

 

Tekst: Warehouse Monitor

Zdjęcia: LPP

 

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

COPYRIGHT © Warehouse Monitor 2021

 

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.