Światowa premiera kompaktowego (dzięki nowej koncepcji akumulatorów litowo-jonowych) wózka ERD 220i

Na wirtualnej światowej premierze (odbyła się 7 maja) Jungheinrich zaprezentował elektryczny wózek paletowy ERD 220i. Co zaskakuje w pierwszym momencie? Jego niezwykle kompaktowy rozmiar. Na przykład  wymiar L2 wynosi zaledwie 1065 mm! W porównaniu do swojego poprzednika ERD 220i jest aż o ponad 300 mm krótszy. Wszystko to  dzięki nowej koncepcji akumulatora litowo-jonowego.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie parametry techniczne ma nowy wózek?
  • W jakich zastosowaniach sprawdzi się najlepiej?
  • Co ma nowa konstrukcja wózka do możliwości projektowania układu regałów w powstających magazynach?

Kompaktowość, to główna cecha tego urządzenia. Jest ono nie tylko bardzo krótkie, co będzie zaletą w wąskich korytarzach, ale i niezwykle zwrotne -  promień skrętu został zmniejszony do zaledwie 1985 milimetrów. To szansa także w przypadku projektowania nowej przestrzeni magazynowej, bo pozwala chociażby na większe „upakowanie” regałów.

– Dzięki temu możemy zapewnić klientom, którzy skorzystają z ERD 220i, więcej miejsca do przechowywania na tej samej powierzchni magazynu – mówi Torben Sell, odpowiedzialny za produkt menedżer w Jungheinrich.

Nowy pomysł na akumulator i na bezpieczną pracę na rampie

Zamiast instalować duży akumulator między platformą a widłami, jak miało to miejsce w przeszłości, Jungheinrich zastosował dwa moduły akumulatorowe o pojemności 130 Ah, które są umieszczone w podwoziu wózka. W ten sposób producent poprawił też rozkład masy ERD 220i - na korzyść parametrów jazdy. To skutkuje dużym przyspieszeniem i umożliwia jazdę z prędkością do 14 km/h. Jak na ten typ wózka - świetnie.

Zaoszczędzona przestrzeń umożliwia również oferowanie wózka w dwóch przestronnych wersjach platformowych. Obie platformy mają zamocowane boczne panele ochronne z trzech stron i pozwalają na bezpieczną jazdę.

Załadunek i rozładunek ciężarówek, to jedna z najtrudniejszych operacji intralogistycznych, tak dla operatora, jak i dla maszyny. Dlatego firma opracowała różne funkcje dla ERD 220i, aby zapewnić większe bezpieczeństwo, komfort i ergonomię, a co za tym idzie - większą produktywność.

Wózek „rozpoznaje” moment, gdy operator znajdzie się na miejscu pracy. Automatycznie włącza światła robocze, oświetla wózek i zapewnia szybkie i bezpieczne podnoszenie palet - jest to szczególnie przydatne w miejscach gorzej oświetlonych, na przykład we wnętrzu naczepy.

Wózek zmniejsza prędkość tak, aby operator mógł pokonać przejazd pomiędzy ciężarówką a magazynem bez niepotrzebnego obciążania pleców. Intuicyjnie regulowane zawieszenie ERD 220i (zależne od ciężaru) ułatwia również sprawne poruszanie się na rampach.

Przyjazne dla użytkownika sterowanie, ładowanie i podnoszenie

Kolejna atrakcja: kierownica smartPILOT, znana już z modelu ERC, została też zaimplementowana w ERD 220i. Umożliwia intuicyjne sterowanie wszystkimi funkcjami wózka jedną ręką, ma opcję automatycznego centrowania kierownicy i jest teraz standardowo regulowana na wysokość.

Case study: Jak firma handlowa zmniejszyła swoją flotę wózków o 75 urządzeń? >>

– Wsiadaj i jedź! Nowe ERD 220i i ERE 225i są niezwykle łatwe w prowadzeniu – mówi Torben Sell. – To zapewnia krótsze czasy szkoleń dla nowych kierowców lub dla często zmieniających się pracowników.
Nowy interfejs ładowarki zapewnia bezpośrednie podłączenie wózka do zewnętrznych szybkich ładowarek. Opcjonalna wbudowana ładowarka, która umożliwia ładowanie z dowolnego gniazda, zapewnia szczególną elastyczność.

Nowa wersja masztu podnoszącego pozwala na jeszcze szersze zastosowanie ERD 220i w przyszłości, a oprócz załadunku i rozładunku może być również używany do układania w stosy. Potrójny maszt oferuje zdecydowanie najwyższą wysokość podnoszenia w tym segmencie rynku, wynoszącą 3760 mm. Wysokość masztu jest tak zwarta, że ​​wózka można bezproblemowo używać w przyczepie ciężarówki.

Nowy ERE 225i

Jungheinrich poinformował w czasie premiery, iż latem wprowadzi na rynek lnowy akumulatorowy wózek paletowy oparty na platformie wózka ERD 220i. ERE 225i będzie jeszcze bardziej kompaktowy niż ERD 220i. Kompaktowa wersja wózka ma wymiar L2 wynoszący zaledwie 898 mm, co skutkuje redukcją o kolejne 270 mm w porównaniu z poprzednikiem.

Case study: Tak dzięki robotyzacji zautomatyzowano większość operacji w japońskiej firmie odzieżowej >>

Eliminując maszt podnośnika i wyjmując poprzednią półkę akumulatora, operator ERE 225i jest znacznie bliżej wideł, co poprawia widoczność towaru. To znacznie poprawi ogólny widok podczas operacji i sprawi, że ​​jazda będzie mogła być jeszcze bardziej intuicyjna.

 

Tekst: Warehouse Monitor
Zdjęcia: Jungheinrich

 

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

COPYRIGHT © Warehouse Monitor 2021

 

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.