Autonomiczny robot mobilny, który znajdzie pracę w magazynie i w fabryce - w Audi już znalazł

Rozwiązanie arculee2 to autonomiczny robot mobilny (AMR) odpowiedni dla zastosowań magazynowych i fabrycznych. Urządzenie jest kontrolowane przez zrobotyzowaną jednostkę sterującą, która umożliwia - na bieżąco - proces uczenia się floty tego typu pojazdów i dokonywanie bezprzewodowych aktualizacji.

Z artykułu dowiesz się:

  • W jakich zastosowaniach robot arculus2 będzie najbardziej efektywny?
  • Jak pierwszą wersję robota wykorzystuje w swej pracy firma Audi?

To niemal modelowy przykład realizacji idei Przemysłu 4.0, a więc współdziałania dwóch kluczowych działów w przedsiębiorstwie. Jak zatem sytuacja wygląda w praktyce?

Robot z systemem teleskopowym, który ma zwiększyć wydajność kompletacji>>

Trzy różne obszary zastosowań

Urządzenie arculee2 (twórcą jest firma arculus GmbH) umożliwia autonomiczny transport produktów i materiałów o ładowności do jednej tony. W połączeniu z modułowym systemem produkcyjnym tworzy wartość w trzech różnych obszarach: produkcja modułowa - przenoszenie produktów z jednej stacji roboczej do drugiej bez określonych z góry tras;  aplikacje magazynowe typu: „towar do osoby” do komisjonowania i sekwencjonowania komponentów z dużych (GLT) i małych kontenerów (KLT) i wreszcie - zautomatyzowana obsługa transportu materiałów z magazynu do miejsca zapotrzebowania (np. zaopatrzenie linii montażowych).

Zbieranie jak największej ilości danych przemysłowych

Dzięki zastrzeżonej architekturze elektroniki i oprogramowania arculee2, arculus stworzył robota, którego można na bieżąco aktualizować. Zespół inżynierów stale zbiera dane płynące z floty urządzeń, aby na ich podstawie budować i testować różne modele działania. A wszystko to w celu zwiększenia wydajności określonych komponentów. Oczywiście testy i symulacje są przeprowadzane zanim jeszcze aktualizacje zostaną zatwierdzone i będą gotowe do wprowadzenia do floty bezprzewodowo przez sieć 5G lub WiFi.

Case study: Jak Odlo, producent odzieży sportowej, poprawił efektywność swojej logistyki?>>

Zrobotyzowana jednostka sterująca zbiera informacje z obszernego zestawu czujników, podobnych do tych stosowanych w nowoczesnych samochodach, takich jak: LIDAR, kamery ultradźwiękowe (3D), akcelerometry i mikrofony. W ten sposób tworzy się pokaźny pakiet wiedzy na temat stanu pracy i otoczenia robota. Pozwala to nie tylko na dynamiczną jazdę i nawigację, ale także na prewencyjną konserwację, wykrywanie i klasyfikację poszczególnych obiektów w fabryce lub w magazynie, czy wreszcie na inteligentne ładowanie.

Audi już stosuje poprzednią wersję robota

arculee2 został zaprojektowany jako uniwersalny środek transportu dla zastosowań logistycznych i produkcyjnych w środowiskach przemysłowych - niemal we wszystkich branżach. Poprzednia wersja (arculee1) jest obecnie używana w produkcyjnym środowisku chociażby w Audi. Tam zastosowanie rozwiązania pozwala na zwiększenie wydajności i zmniejszenie wykorzystywanej przestrzeni przy jednoczesnym zapewnieniu dostępności o ponad 99,5 procent.

Robot do pracy w tych miejscach, gdzie użycie wózków może być zbyt niebezpieczne>>

Ze względu na swoją wszechstronność, arculee2 obsługuje nie tylko rynek automatyzacji magazynów (o wartości około 30 miliardów dolarów), ale także rynek zastosowań produkcyjnych, a to już zwiększa w przybliżeniu dwukrotnie potencjał rynkowy.

To jedno z rozwiązań nominowanych do międzynarodowej nagrody przemysłowej IFOY Award 2021 (kategoria: AGV)>>

Tekst: Warehouse Monitor

Zdjęcia: IFOY / arculus

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

COPYRIGHT © Warehouse Monitor 2021

 

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.