14 innowacyjnych rozwiązań jest już w finale konkursu IFOY Award 2022!

Znamy finalistów jubileuszowej, dziesiątej, edycji międzynarodowej prestiżowej nagrody - IFOY Award. Do dalszej rundy konkursu na najbardziej innowacyjne produkty z zakresu intralogistyki jurorzy, w gronie których jest przedstawiciel „Warehouse Monitor”, dopuścili 14 rozwiązań pochodzących od 12 producentów.

Niedawno pisaliśmy o zwycięzcach 6 kategorii konkursowych IFOY AWARD 2021, dziś czas na zupełnie nową edycję. Firmy, których rozwiązania dotarły do tegorocznego finału, to: Cargotec Engineering; Jungheinrich; Locus Robotics; Magment; NAiSE; Noyes Technologies; robominds; SICK; SSI SCHEAFER; STILL; stow robotics oraz SYNAOS.

– Doskonale widać, że nominowani - poprzez swoje działania i pomysły - wytaczają kierunki, dokąd zmierza intralogistyka. Oprócz tradycyjnych wózków widłowych i technologii magazynowej główną rolę w najnowszej edycji odgrywają zautomatyzowane, zintegrowane rozwiązania, wyspecjalizowane oprogramowanie i autonomiczne roboty mobilne (AMR) dla wysokowydajnych magazynów. Runda finałowa z zapowiada się bardzo interesująco – ocenia Anita Würmser, przewodnicząca jury IFOY.

 

Nowe podejście do wózków podwieszanych: MOFFETT E5 25.4 NX (Cargotec)

Firma Cargotec Engineering z Irlandii weszła do finału w 2022 roku z urządzeniem MOFFETT E5 25.4 NX. Nominowane rozwiązanie jest najnowszym dodatkiem do serii całkowicie elektrycznych wózków widłowych podwieszanych do pojazdów i częścią drugiej generacji pierwszego na świecie całkowicie elektrycznego wózka widłowego podwieszanego do ciężarówki.

Wózek jest również dostępny w formacie wielokierunkowym. Jego główna zaleta jest zgodna z podejście ekologicznym do logistyki: zapewnia bezemisyjne dostawy towarów do klientów (co może być na przykład bardzo ważne w przypadku logistyki miejskiej, gdzie takie urządzenia są często wykorzystywane).

 

Dwa razy Jungheinrich: wózek ERD 220i oraz bezzałogowy EKS 215a

Firma Jungheinrich ma w tym roku dwie nominacje. W dziedzinie techniki magazynowej firma wchodzi do finałowej rundy z elektrycznym wózkiem- modelem ERD 220i. Dzięki nowatorsko zastosowanej koncepcji akumulatora litowo-jonowego wymiary wózka są ultrakompaktowe, a i tak może on być wykorzystywany do jednoczesnego transportu dwóch palet. Oprócz inteligentnych funkcji, które znacznie ułatwiają codzienną pracę, uwagę zwraca w szczególności stała solidna platforma, która zapewnia wysoką ochronę boczną z trzech stron i gwarantuje dużo miejsca dla operator urządzenia.

Jury dało również zielone światło dla rozwiązania Jungheinrich EKS 215a. To bezzałogowy pojazd transportowy o wysokości podnoszenia wynoszącej do sześciu metrów. Jest to pierwszy AGV firmy, który został opracowany do w pełni zautomatyzowanego zastosowania w logistyce i produkcji. Firma opracowała również koncepcję zasilania 24 V z funkcją automatycznego ładowania.

Zintegrowana koncepcja bezpieczeństwa umożliwia płynne użytkowanie w środowiskach magazynowych, gdzie odbywa się na przykład kompletacja wykonywana ręcznie.

 

Locus Robotics AMR - pomysł na optymalizację przez robotyzację

Amerykański producent Locus Robotics dotarł do finałowej rundy ze swoim Locus Robotics AMR. Rozwiązanie składa się z platformy, która wykorzystuje zastrzeżone algorytmy optymalizacji i dane o wydajności operacyjnej w czasie rzeczywistym i służy do koordynowania pracowników oraz AMR.

Według producenta, dzięki systemowi Robots-as-a-Service (RaaS) klienci uzyskują zwrot z inwestycji (ROI) w ciągu sześciu do ośmiu miesięcy oraz dwu-, trzykrotny wzrost wydajności. Jak jest faktycznie - sprawdzimy w trakcie marcowych testów w Dortmundzie.

 

„Beton”, który… naładuje twój wózek (Magment)

Start-up Magment z Unterhaching dotarł do finału dzięki zaprezentowanemu jurorom dynamicznemu bezprzewodowemu ładowaniu pojazdów intralogistycznych. Firma opracowała infrastrukturę bezprzewodowego ładowania, która służy do elektryfikacji podłóg przemysłowych.

Na bazie opatentowanego magnesowalnego betonu, w połączeniu ze specjalnymi technologiami nawijania i odlewania, produkowane są wytrzymałe płyty indukcyjne, które umożliwiają bezstratne ładowanie, które może odbywać się podczas jazdy. Zmniejsza to, a nawet całkowicie eliminuje przerwy w ładowaniu wózków przemysłowych.

 

Sieć lokalizacyjna NAiSE RTLS od start-upu NAiSE TRAFFIC

Nominowano również jako start-up NAiSE TRAFFIC, niezależne od producenta oprogramowanie do zarządzania ruchem i zamówieniami, opracowane przez NAiSE w Stuttgarcie.

Podstawową cechą tej aplikacji jest to, że opatentowana sieć lokalizacyjna (NAiSE RTLS) obejmuje całą operację mieszaną - to znaczy wszystkie osoby i pojazdy w magazynie - w kontroli i analizie ruchu, zapewniając w ten sposób bardziej wydajny i bezpieczniejszy przepływ materiałów.

 

NoyesStorage, czyli system dla miejskiej logistyki

Trzeci start-up w finale to Noyes Technologies. Dzięki NoyesStorage monachijska firma wprowadziła na rynek pierwszy, oparty na robotyce, ultragęsty, zautomatyzowany i wysoce elastyczny system nanologistyki dla logistyki miejskiej. Celem jest trwałe rozwiązywanie złożonych problemów za pomocą prostych metod: w tym celu technologia jest ograniczana do tego, co jest konieczne. Rozwiązanie zwraca na siebie uwagę ze względu na wysoki stopień standaryzacji i modularyzacji. Dzięki modułowej konstrukcji system może wykorzystać powierzchnie o wielkości nawet dziesięciu metrów kwadratowych.

 

robobrain.NEUROS - system operacyjny dla inteligentnej robotyki

Firma robominds również pochodzi z Monachium: jest w finale z opartym na sztucznej inteligencji robobrain.NEUROS (Neural Robotic Operating System) - uprzemysłowionym systemem operacyjnym dla inteligentnej robotyki.

Credo specjalistów robotyki to: parametryzacja i konfiguracja zamiast programowania. Podstawowa zasada: w uprzemysłowionym systemie operacyjnym każda funkcja elementów robota staje się umiejętnością, czyli aplikacją - łatwą do zdobycia za pośrednictwem robominds Skill Store, którą można indywidualnie dostosować lub rozwijać.

 

Systemem innowacyjnej identyfikacji palet PACS od SICK

Jury nominowało do finału konkursu firmę SICK z jej systemem identyfikacji palet PACS (PAllet Classification System), opartym na zasadach „deep learning”.

Rozwój został wywołany wyzwaniem klienta, zgodnie z którym pracownicy odbierający towary muszą ręcznie określić, czy przychodzące palety należą do puli palet i czy posiadają depozyt. Dzięki nowemu rozwiązaniu użytkownicy mogą łatwo zautomatyzować ten wcześniej ręczny proces w oparciu o modułowy zestaw sprzętu i oprogramowania.

 

Zastosowanie Flat Pack Picking w IKEA (rozwiązanie od SSI SCHAEFER)

Firma SSI SCHAEFER dotarła do finałowej rundy dzięki projektowi, który zrealizowała dla firmy IKEA. Dzięki Flat Pack Picking producent zaoferował zautomatyzowane i gotowe rozwiązanie systemowe do wydajnej i zoptymalizowanej, pod względem objętości, paletyzacji dużych elementów, które są typowe dla branży meblarskiej.

Moduł komisjonowania z robotami bramowymi umożliwia wydajną obsługę niejednorodnego asortymentu artykułów i charakteryzuje się dużą skalowalnością.

 

Rozbudowa magazynu w firmie Hase Safety Workwear i system DSR (dwa rozwiązania od STILL)

W tej samej kategorii STILL walczy o trofeum ze swoim projektem rozbudowy i automatyzacji magazynu w firmie Hase Safety Workwear. Firma rozbudowała obiekt do łącznie 10 tys. miejsc paletowych. W tym samym czasie dotychczasowe wózki przemysłowe STILL zostały zastąpione zautomatyzowanymi i mocniejszymi wózkami. Zoptymalizowanie przejazdów również przyczyniło się do znaczącego wzrostu wydajności u klienta.

Firma STILL z powodzeniem ubiegała się również o obecność w kategorii konkursowej Special of The Year. Tu do finału trafiło rozwiązanie DSR (Regulacja prędkości opadania). Jest to trzystopniowy system wspomagania przyczep i holowników, który ułatwia kierowcy bezpieczne zjazdy – zwłaszcza przy ciężkich ładunkach przyczepy. System reguluje - ręcznie lub automatycznie - prędkość pojazdu do wartości, która może chronić przed niebezpiecznymi sytuacjami.

 

e.scala - robotyzacja dla małych i średnich firm (od stow robotics)

Dzięki e.scala, firma stow robotics, należąca do belgijskiej grupy stow, znajduje się w ostatniej rundzie zmagań. Jest to ustandaryzowany, oparty na robotach, system magazynowania i kompletacji „towarów do człowieka”, przeznaczony do małych i średnich zastosowań.

Dzięki robotowi, który porusza się w sześcianie trójwymiarowo po szynach i opatentowanemu systemowi ramp, zastąpić można niemal wszystkie klasyczne elementy zautomatyzowanego systemu składowania. Dzięki temu możliwy jest czas realizacji wynoszący zaledwie trzy miesiące.

 

SYNAOS IMS - czyli precyzyjna lokalizacja pojazdów przemysłowych

Firma SYNAOS nie może się również doczekać finału dzięki rozwiązaniu SYNAOS IMS — lokalizacji pojazdów. Dzięki temu można wyświetlić położenie ręcznie sterowanych wózków przemysłowych - między innymi dzięki zestawowi czujników z kamerą.

W tym celu firma SYNAOS wykorzystuje najnowocześniejszą technologię wizji komputerowej, aby umożliwić jej dokładny i niezawodny system śledzenia, który można łatwo zainstalować i skalować. Zamiast UWB czy LIDAR zastosowano technologię Visual Odometry znaną z robotyki.

Kto wygra? Decyzja należy do 26 jurorów z 20 państw

26-osobowe jury z 20 krajów podejmie decyzje w konkursie wkrótce po Dniach Testowych IFOY (zaplanowane na 18-23 marca w Messe Dortmund). W hali numer 3 wszyscy finaliści przejdą trzyetapowy audyt IFOY.  W teście IFOY eksperci określają kluczowe dane z pomiarów u wszystkich finalistów - w standardowej procedurze.

W ramach badania IFOY Innovation Check naukowcy oceniają wartość innowacyjną nominowanych urządzeń i rozwiązań. Kontrolę innowacyjności przeprowadzają specjaliści z Instytutu Przepływu Materiałów i Logistyki im. Fraunhofera (IML), Katedry Logistyki Technicznej Uniwersytetu w Dreźnie oraz Katedry Transportu Materiałowego, Przepływu Materiałów i Logistyki (fml) na Politechnice Monachium. Po raz pierwszy w zespole badawczym znalazł się również ekspert z Instytutu Fraunhofera ds. Inżynierii i Automatyzacji Produkcji (IPA).

Pod koniec DNI TESTOWYCH IFOY jurorzy ze wszystkich kontynentów podróżują do Dortmundu, aby osobiście przetestować lub sprawdzić nominowanych na miejscu.

Międzynarodowe jury składa się z dziennikarzy branżowych czołowych mediów logistycznych. Oceniane są między innymi wartość innowacji, technologia, ergonomia i obsługa, bezpieczeństwo, zbywalność, wzornictwo i korzyści dla klientów, a także efektywność ekonomiczna i zrównoważony rozwój.

Trofea zostaną wręczone 30 czerwca. Szczegóły dotyczące miejsca spotkania zostaną opublikowane wkrótce. Do tego czasu wynik pozostanie tajemnicą – zarówno dla finalistów, jak i publiczności.

 

Tekst: Warehouse Monitor

Zdjęcia: IFOY Award

 

 

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

COPYRIGHT © Warehouse Monitor 2022

 

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.