Szersze horyzonty biznesu dzięki automatyzacji magazynu z AutoStore

Automatyzacja procesów magazynowych staje się koniecznością, gdy sprzedaż, a tym samym liczba obsługiwanych zamówień, dynamicznie rośnie. Nowoczesne rozwiązania pozwalają zoptymalizować codzienną pracę, ograniczyć koszty związane z obsługą magazynu, a pośrednio poprawić doświadczenie klienta, realizując jego zamówienie szybko i sprawnie. Przekonały się o tym firmy Jollyroom i Scandinavian Cosmetics – pochodzące ze Skandynawii rosnące biznesy branży retail.

Zarówno dla Jollyroom, jak i dla Scandinavian Cosmetics ważne było zorganizowanie procesów magazynowych w taki sposób, by mimo rosnącej liczby zamówień zachować wydajność i płynność. Firmy poszukiwały rozwiązania, które pozwoliłoby im zredukować koszty związane z codziennymi operacjami oraz oszczędzić cenne miejsce w magazynie. Zmiany te miały stworzyć im przestrzeń do dalszego rozwoju i tak istotną w dobie pandemii sprawną obsługę zamówień. Jak sobie z tym poradziły?

Jollyroom i rozwój napędzany przez oszczędności

Jollyroom jest jedną z najszybciej rozwijających się firm w skandynawskiej branży e-commerce w sektorze produktów dla dzieci i niemowląt. Dynamiczny rozwój sklepu internetowego i stale rosnąca liczba zamówień sprawiały, że dotychczasowe rozwiązania magazynowe nie wystarczały, by zrealizować gwarantowane klientom szybkie i pewne dostawy. Wyzwaniem dla e-sklepu było także sprostanie nowej sytuacji rynkowej, związanej z pandemią koronawirusa, której skutki podkreślają rosnące znaczenie branży e-commerce. Harmonijny rozwój firmy wymagał zmian w organizacji procesów. Jollyroom zdecydowało się na usprawnienie pracy magazynu dzięki wdrożeniu zautomatyzowanych rozwiązań AutoStore. Zapewniona przez nowy system skalowalność i elastyczna pojemność magazynu miały zredukować koszty i zużycie energii, a tym samym otworzyć firmie drzwi do zupełnie innej skali działalności.

Biorąc pod uwagę fakt, że nowe magazyny zużywają bardzo niewiele energii, AutoStore to także przemyślane rozwiązanie z punktu widzenia ochrony środowiska. Co więcej, zautomatyzowane rozwiązanie magazynowe zapewnia wiele praktycznych korzyści dla naszych pracowników, w tym niższy poziom hałasu czy ergonomicznie zaprojektowane stanowiska do pakowania – mówi Cecilia Olsson, kierownik ds. logistyki w Jollyroom.

Wyzwaniem było także szybkie wdrożenie nowej technologii, by uniknąć utrudnień w codziennej pracy magazynu – szczególnie w obliczu trudności i nowych procedur związanych z pandemią. Umowa pomiędzy Jollyroom i Element Logic została podpisana wiosną, a magazyn był gotowy do użytku już w lipcu. Szybkie wdrożenie i pracę z systemem dodatkowo ułatwiła bezproblemowa integracja pomiędzy SAP i EWCS – oprogramowaniem do integracji z AutoStore.

– Wdrożenie AutoStore w Jollyroom odbyło się w rekordowo krótkim czasie. Gdy sprzedaż szybuje, należy jak najszybciej zadbać o logistykę. To, że firmie Jollyroom w ramach istniejącej organizacji udało się to zrobić w tak krótkim czasie bez uszczerbku dla pozostałych działań, jest dowodem na jej nieprzeciętną dynamikęmówi Terje Skjølberg, kierownik ds. sprzedaży w Element Logic.

Scandinavian Cosmetics patrzy w przyszłość

Scandinavian Cosmetics to wiodący skandynawski dystrybutor kosmetyków, który reprezentuje ponad 60 światowych marek zarówno w handlu tradycyjnym, jak i elektronicznym. Wzrastająca liczba zamówień sprawiła, że firma zdecydowała się na wdrożenie systemu automatyzacji procesów w nowym magazynie w szwedzkim Malmö. Obiekt ma połączyć wszystkie operacje, które przeprowadzane były dotychczas manualnie w magazynach zlokalizowanych w Norwegii i Szwecji.

Scandinavian Cosmetics zdecydowało się zautomatyzować i unowocześnić swoje procesy logistyczne, by umożliwić sobie stabilny wzrost i zwiększenie skali działalności w przyszłości. Usprawnienie obsługi zamówień miało przyczynić się do lepszego i wydajniejszego zaspokajania potrzeb klientów. By to osiągnąć, firma wdraża system AutoStore od Element Logic, który dzięki możliwości piętrzenia przechowywanych produktów oraz ich obsługi przez szybko przemieszczające się roboty pozwala oszczędzić aż do 80% powierzchni magazynu.

- Mamy sprecyzowane ambicje rozwojowe, polegające na tworzeniu optymalnych warunków dzięki inwestycji w AutoStore. Warunki te zaś umożliwią nam sprawne zwiększanie pojemności magazynowej. Jednocześnie jesteśmy dumni, że możemy zaoferować naszym pracownikom nowe, nowoczesne i atrakcyjne miejsce pracy - mówi Joakim Johnsson, dyrektor generalny Scandinavian Cosmetics.

Uruchomienie systemu AutoStore w nowym magazynie Scandinavian Cosmetics zaplanowane zostało na wiosnę 2021 r. W projekcie kluczowe były niezbędne do efektywnej koncentracji procesów wydajność i skalowalność. Na powierzchni 6 000 m2, mieszczącej 30 000 pojemników do kompletacji i pakowania,  pracować będzie 35 robotów AutoStore. System zaspokoi zapotrzebowanie firmy na około 900 linii zamówień na godzinę.

System AutoStore zdążył już też zadebiutować w Polsce, w magazynie w Goleniowie w woj. zachodnio-pomorskim. Na wdrożenie zdecydowała się pochodząca ze Szwecji firma Hultafors Group, która od ponad 130 lat jest wiodącym dostawcą narzędzi marek premium dla profesjonalnych rzemieślników na całym świecie.

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

COPYRIGHT © Warehouse Monitor 2021

 

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.