Case study: Jak zautomatyzowano wielokanałowe centrum dystrybucyjne firmy Engelbert Strauss?

W ostatnim kwartale 2020 roku firma TGW oddała do użytku jedną z największych swoich dotychczasowych instalacji. Zbudowane w Niemczech, wielokanałowe centrum dystrybucyjne zostało przekazane Engelbert Strauss, firmie znanej przede wszystkim z wysokiej jakości ubrań i obuwia roboczego do zastosowań profesjonalnych.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie argumenty zdecydowały o wdrożeniu?
  • Jakie rozwiązania techniczne zostały zastosowane w zakładzie?
  • Jakie cele zostały osiągnięte?

W 2020 roku firma TGW zbudowała wysoce zautomatyzowane wielokanałowe (tzw. omni-channel) centrum logistyczne dla wiodącego producenta odzieży roboczej. W fabryce CI w Schlüchtern w Niemczech produkcja i logistyka zostały ze sobą w pełni zintegrowane i zdigitalizowane. Cały zakład został zmapowany za pomocą cyfrowego bliźniaka. Wykorzystując uruchomiony system TGW FlashPick, Engelbert Strauss spełnił wymagania dostawy następnego dnia i położył kamień milowy pod nowy globalny wzrost firmy.

Projekt zdobył nagrodę w niemieckim konkursie German Award for Supply Chain Management 2020 i obie firmy zostały wyróżnione 21 października w Berlinie. Certyfikat został wręczony przez niemieckie Federalne Stowarzyszenie Logistyczne (BVL) w ramach nagrody za zarządzanie łańcuchem dostaw 2020.

Rodzinna firma, ale o szerokiej skali działania

Engelbert Strauss to rodzinna firma założona w 1946 roku, jeden z wiodących światowych producentów odzieży roboczej. Kolekcje z bardzo rozpoznawalnym logo strusia (po niemiecku Strauss = struś) są przeznaczone do użytku profesjonalnego i dostarczane głównie klientom przemysłowym i usługowym. Z uwagi na połączenie produkcji i logistyki klienci mogą dostosować swoje buty, kurtki i spodnie w CI Factory, co czyni pracowników odbiorców ambasadorami swojej marki.

Case study: Tak zautomatyzowano magazyn produkcyjny firmy Danfoss >>

Szczególną atrakcją jest „przeszklona fabryka obuwia” produkująca co roku do 400 tysięcy par butów, które są dostosowywane zgodnie ze specyfikacjami klientów – po kosztach produkcji seryjnej. W kompleksowy projekt firma Engelbert Strauss zainwestowała ponad 200 milionów euro.

Cyfrowy bliźniak, czyli wirtualna fabryka

Po raz pierwszy w projekcie tego typu i zakresu wykorzystano cyfrowego bliźniaka, który był używany na każdym etapie projektu – planowaniu, inżynierii projektowej i operacjach w czasie rzeczywistym.

Cyfrowy bliźniak to pełna wirtualna reprezentacja fabryki, która umożliwia monitorowanie i optymalizację wszystkich procesów. Cyfrowy bliźniak jest również kluczowym elementem dalszej długoterminowej ewolucji fabryki CI – zoptymalizuje działanie zakładu przez cały cykl życia projektu.

Wielokanałowe centrum logistyczne

Mierząca 50 metrów wysokości fabryka CI zajmuje powierzchnię 94 tysięcy metrów kwadratowych i swoją działalność rozpoczęła w sierpniu 2020 r. Wysokowydajny, przyszłościowy system TGW FlashPick jest używany zarówno do logistyki produkcji, jak i do kompletacji dostaw dla klientów sklepów internetowych i stacjonarnych.

– TGW było dla nas jednym z czynników, który zapewnił sukces projektu CI Factory – można by ich nawet nazwać jednym z kluczowych graczy w całym projekcie – podkreśla Matthias Fischer, kierownik projektów Operacyjnych w Engelbert Strauss.

50 tysięcy paczek dziennie

Rozwiązanie TGW składa się z automatycznych magazynów składowych shuttle i mini-load usytuowanych w konstrukcji piętrowej z milionem miejsc składowania przechowujących blisko 40 tysięcy różnych produktów. Projekt obejmuje również ponad 13 kilometrów energooszczędnego systemu przenośników KingDrive oraz 28 ergonomicznych stanowisk do kompletacji PickCenter One, które działają zgodnie z zasadą „towar do człowieka”.

Cały system pozwala na to, by 50 tysięcy paczek dziennie mogło opuścić centrum logistyczne i ruszyć w drogę do klientów.

Kompaktowy pomysł na zautomatyzowanie niewielkiego magazynu - na przykład miejskiego >>

System jest już przygotowany do w pełni zautomatyzowanej kompletacji przez samouczącego się robota kompletacyjnego Rovolution, który zostanie uruchomiony w drugim etapie projektu.

– Po raz kolejny TGW udowodniło swoje doświadczenie jako integrator systemów – mówi Johann Steinkellner, CEO Central Europe w TGW. – Nie moglibyśmy być bardziej zadowoleni z przekazania systemu zgodnie z harmonogramem. To pokazuje, że TGW jest niezawodnym partnerem dla swoich klientów.

Podczas eksploatacji systemu Engelbert Strauss będzie mógł polegać na doświadczeniu TGW. W ramach pełnego pakietu serwisowego specjaliści na miejscu zapewniają pełne wsparcie systemu wraz z technikami klienta przez dziesięć lat.

 

Tekst: Redakcja Warehouse Monitor

Zdjęcia: TGW Logistics Group GmbH

 

O grupie TGW Logistics

Grupa TGW Logistics jest jednym z wiodących międzynarodowych dostawców rozwiązań w zakresie transportu materiałów. Austriacki specjalista od 50 lat wdraża wysoko zautomatyzowane systemy dla klientów, w tym marek od A jak Adidas do Z jak Zalando. Jako integrator systemów, TGW planuje, produkuje, wdraża i obsługuje złożone centra logistyczne – od produktów mechatronicznych i robotów po systemy sterowania i oprogramowanie.

Grupa TGW Logistics ma spółki zależne w Europie, Chinach i USA i zatrudnia ponad 3700 pracowników na całym świecie. W roku obrotowym 2019/20 firma osiągnęła łączny obrót w wysokości 835,8 mln euro.

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

COPYRIGHT © Warehouse Monitor 2021

 

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.