Case study: Jak firma handlowa zmniejszyła swoją flotę wózków o 75 urządzeń?

Czy można zmniejszyć flotę wózków o około 45 procent - praktycznie z dnia na dzień i jednocześnie zachować zdolności transportowe na podobnym poziomie co wcześniej? W wielu sytuacjach - nie ma na to szans. Jednak w przypadku dobrze rozpisanej umowy wynajmu, można się z tym wyzwaniem zmierzyć i wyjść na swoje. Tak zrobiono w firmie handlowej Gebr. Heinemann.

Z artykułu dowiesz się:

  • Co zdecydowało o konieczności zmniejszenia floty wózków
  • Jakie efekty spodziewa się osiągnąć firma Heinemann?

Globalne przedsiębiorstwo, które prowadzi lub zaopatruje około 600 sklepów wolnocłowych na całym świecie, zdecydowało się na krótkoterminowy wynajem floty wózków widłowych, a w umowie zagwarantowało sobie dużą elastyczność. Tak, aby liczbę użytkowanych wózków można było szybko i łatwo dostosować do realnych potrzeb i nie było tych urządzeń ani za dużo, ani za mało.

Najpierw analiza: co tam właściwie nie działa

– Szukaliśmy partnera do optymalizacji naszej floty wózków widłowych. Obecnie, dzięki systemowi zarządzania flotą wynajmu Jungheinrich, znajdziemy się na zrównoważonej i efektywnej kosztowo pozycji - ocenia dr Dirk Schneider, CCO w Gebr. Heinemann.

Przed rozpoczęciem współpracy przedstawiciele Jungheinrich oraz Gebr. Heinemann wspólnie przeanalizowali dotychczas działającą, w firmowych magazynach, flotę wózków.

Autonomiczny robot mobilny, który znajdzie pracę w magazynie i w fabryce - w Audi już znalazł >>

W pierwszej kolejności zidentyfikowano te urządzenia, które wcześniej były w ogóle niewykorzystywane lub nie wykorzystywały w najlepszy sposób swoich możliwości. Na podstawie tej analizy zespół sprzedaży Jungheinrich był w stanie zmniejszyć liczbę wózków używanych w Gebr. Heinemann ze 170 do 95 (mniej blisko o 45 procent).

Sezonowe wahania, czyli system szybkiego reagowania
To wszystko odbyło się jednak, z tym założeniem, że w okresach szczytu popytu dostępne będą dodatkowe maszyny. W przypadku takich nieoczekiwanych „bonusowych” potrzeb Jungheinrich zadeklarował, że dostarczy kolejne urządzenia i co istotne - zrobi to w bardzo krótkim czasie. I odwrotnie, te jednostki, które nie będą już potrzebne, zostaną szybko zabrane, tak by w magazynach nie było „sztucznego tłoku”.

Case study: Jungheinrich rozbudował centrum logistyczne firmy Kracht bez przerw w bieżącej pracy producenta pomp >>

Ten elastyczny system pozwala zagwarantować Gebr. Heinemann wysoką dostępność urządzeń, pomimo zauważalnie mniejszej wielkości floty. Znacząco obniży również całościowe koszty operacyjne w centrach logistycznych.

– Nasz system zarządzania flotą wynajmu oznacza elastyczność, przejrzystość oraz obniżkę kosztów. A zatem - to dobre rozwiązanie dla tych klientów, których biznes podlega sezonowym wahaniom – komentuje Christian Erlach, członek zarządu ds. Sprzedaży i marketingu w Jungheinrich AG.

 

Tekst: Redakcja Warehouse Monitor

Zdjęcie: Jungheinrich

 

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

COPYRIGHT © Warehouse Monitor 2021

 

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.