Case study: Jak zadbano o dłuższą żywotność systemu w firmie BASF?

W swoim centrum logistycznym w Ludwigshafen firma BASF SE stawia na usługi Dematic Resident Services

Dla firm przestoje oznaczają utratę zysków i, w konsekwencji, spadek zaufania kontrahentów oraz pogorszenie reputacji na rynku. Regularne prace konserwacyjne i naprawcze pomagają zidentyfikować problemy na wczesnym etapie i uniknąć niepotrzebnych przerw w działaniu. Dlatego BASF SE od około 15 lat polega na usługach dla rezydentów firmy Dematic GmbH.

W centrum logistycznym w Ludwigshafen, największym magazynie chemicznym w Europie, zespół Dematic odpowiada za całą technologię wykorzystywaną w budynku oraz dba o konserwację, serwis i modernizację systemów. Aby zapewnić optymalną obsługę, pracownicy Dematic są na miejscu 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu.

We współpracy z BASF firma Dematic stale optymalizuje systemy i procesy utrzymania ruchu.

Optymalizacja działań konserwacyjnych dzięki Dematic IQ Sprocket

W tym celu, już około półtora roku temu, firma wprowadziła modułowe oprogramowanie do zarządzania konserwacją – Dematic iQ Sprocket. To rozwiązanie pozwala usprawniać procesy serwisowe, zwiększa przejrzystości pracy, a tym samym obniża koszty eksploatacji.

W magazynie BASF w Ludwigshafen bardzo dużo się dzieje. W pełni zautomatyzowane systemy pracują tu bezustannie 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu, aby sprawnie i bez zastojów przetransportowywać produkty chemiczne do hali wysyłkowej. W tej instalacji duża liczba komponentów, takich jak stacje podnoszące, maszyny do przechowywania i wyszukiwania, elektryczny system kolei jednoszynowej, systemy przenośników i maszyny do rozciągania folii, musi ze sobą współgrać i działać w pełnej synchronizacji. Nawet najmniejszy błąd w jednym z systemów może wywołać reakcję łańcuchową i spowodować zatrzymanie przepływu materiałów.

Z tego powodu BASF zaufał usługom dla rezydentów firmy Dematic. W 2003 r. firma chemiczna uruchomiła centrum logistyczne w Ludwigshafen i skonsolidowała około 50 pojedynczych magazynów w złożony system automatyczny.

– W BASF pracujemy z wieloma różnymi i jednocześnie złożonymi systemami. Wyzwaniem jest posiadanie rozległej wiedzy na temat działania wszystkich systemów logistycznych w celu jak najszybszego rozwiązywania problemów – mówi Christian Perner, szef operacji projektowych w Dematic Resident Services.

Pracownicy Dematic są odpowiedzialni za utrzymanie wszystkich technicznych i automatycznych systemów w BASF

Harmonijna praca wszystkich systemów technicznych

Aby zapewnić dostępność wszystkich systemów w największym magazynie chemicznym w Europie, zespół Dematic odpowiada za to, że ​​poszczególne elementy współpracowały ze sobą płynnie. Za utrzymanie ruchu systemów technicznych i automatycznych odpowiadają elektrycy przemysłowi, mechatronicy i mechanicy przemysłowi, posiadający wiedzę w zakresie urządzeń logistycznych. Środki zapobiegawcze wdrażane przez nich zapewniają dłuższą żywotność. O „zdalne wsparcie” dbają specjaliści IT z Dematic.

Właśnie ci specjaliści z Dematic zajmują się przygotowaniem prac oraz koordynacją ofert i projektów konserwacyjnych. Od około półtora roku koordynują oni wszystkie zlecenia konserwacyjne za pomocą oprogramowania do zarządzania konserwacją Dematic iQ Sprocket. Dzięki modułowej budowie oprogramowanie może być indywidualnie dopasowane do potrzeb klienta i tak właśnie zostało ono stworzone dla BASF.

– Aby zapewnić płynne przejście, zainstalowaliśmy system na sześć miesięcy przed uruchomieniem i przetestowaliśmy go w fazie rozruchu – wyjaśnia Christian Perner. – W tym czasie wszyscy zaangażowani pracownicy zostali zaznajomieni z wykorzystaniem nowego rozwiązania w zakresie oprogramowania podczas obszernych szkoleń.

Oprogramowanie zawiera obecnie około 300 standardowych prac konserwacyjnych, które muszą być wykonywane w stałych, określonych odstępach czasu. Do tego dochodzą prace nieplanowane. Kiedy pojawia się nowe zlecenie, jest ono generowane w programie i przypisywane do pracownika. E-maile ze zleceniami pracy nie są już potrzebne. Odpowiedzialny pracownik wywołuje za pomocą tabletu oczekujące zamówienia i cyfrowo raportuje wykonane prace. Materiały potrzebne do obróbki można zamówić w Dematic iQ Sprocket. Funkcja komentarzy umożliwia również zapisanie informacji do następnej konserwacji.

Case study: Jak firma Active Ants, dzięki automatyce, radzi sobie z małymi artykułami? >>

– Dzięki Dematic Sprocket znacznie ograniczyliśmy nakłady administracyjne związane z poszczególnymi zamówieniami – podsumowuje Christian Perner.

W oprogramowaniu przechowywane są schematy obwodów i listy kontrolne dotyczące konserwacji. Pracownicy Dematic mogą je po prostu odnaleźć na tablecie.

– Lista kontrolna prac konserwacyjnych składa się z dwóch do trzech stron. Fakt, że nie trzeba ich już drukować, jest dla nas ogromną zaletą – wyjaśnia Christian Perner. – Góry papieru to już przeszłość. Ponadto, ze względu na pamięć cyfrową, nie dochodzi do utraty danych.

Pracownicy Dematic są na miejscu w BASF przez całą dobę, aby na bieżąco i sprawnie przeprowadzać konserwacje i naprawy

Regularna wymiana dla optymalnych procesów

W ramach audytów BASF stale sprawdza, czy przeprowadzane są wszystkie niezbędne konserwacje i naprawy.

– Ponieważ działamy jako wykonawca na terenie firmy BASF, certyfikacje i audyty są bardzo ważne. Za pomocą Dematic iQ Sprocket zapewniamy firmie BASF większą przejrzystość – mówi Christian Perner.

System informatyczny w klarowny sposób wyszczególnia wszystkie zlecenia serwisowe i ich aktualny status. W ten sposób Dematic gwarantuje, że ​​żadne zlecenia serwisowe nie zostaną utracone ze względu na złożoność systemów. Zadania niezbędne ze względu na wymagane prawem kontrole i wytyczne są również przechowywane w oprogramowaniu i odpowiednio delegowane do pracowników. W ten sposób system wspomaga procesy certyfikacji.

Ponadto regularne spotkania z wymianą opinii i otwartą dyskusją są częścią codziennego życia obu firm. Podczas tych spotkań przedmiotem oceny jest aktualny stan funkcjonowania rozwiązań intralogistycznych w firmie BASF, jak również dyskutuje się na tematy dotyczące możliwych usprawnień i przyszłych projektów.

– Przez te wszystkie lata udało nam się wspólnie zoptymalizować procesy, a tym samym znacznie zwiększyć wydajność systemów – podsumowuje Christian Perner.

W swoim centrum logistycznym w Ludwigshafen firma BASF skonsolidowała i zautomatyzowała pięć obsługiwanych dotychczas ręcznie magazynów

Tekst: Warehouse Monitor / Eksperci Dematic

Zdjęcia: Dematic

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

COPYRIGHT © Warehouse Monitor 2021

 

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.