Jak wybrać dostawcę automatyki, tak aby nie żałować?
- Poradnik
- Warehouse Monitor
- Utworzono: 14 styczeń 2021
Wybór dostawcy automatyki magazynowej nie jest procesem łatwym i szybkim, zwykle czas jego trwania rozpisany jest na miesiące. Od tego, czy dokonamy optymalnego wyboru, może zależeć sprawność funkcjonowania naszych procesów nie tylko po zakończeniu ich automatyzacji, ale także w zdecydowanie dłuższej perspektywie czasowej. Czym się zatem kierować?
Automatyka magazynowa to obszar inżynierii wymagający od dostawcy posiadania unikalnego know how oraz dużego doświadczenia i elastyczności w stosowaniu dedykowanych rozwiązań dla konkretnego procesu. Innymi słowy, każdy proces rządzi się swoimi prawami i wymaga nieszablonowego podejścia w doborze optymalnego rozwiązania z zakresu automatyki.
Niejako naturalnym czynnikiem wyboru są zwykle twarde kryteria stosowane w procesie zakupowym, takie jak cena, termin realizacji czy referencje. Niemniej oprócz nich warto zwrócić szczególną uwagę na kryteria miękkie, bo w przypadku tak newralgicznego obszaru, jakim jest automatyka procesów magazynowych, to właśnie one nierzadko decydują o końcowym powodzeniu całego przedsięwzięcia.
Wybór dostawcy powinien obejmować weryfikację jego dotychczasowych realizacji u innych klientów oraz ich ocenę dotyczącą optymalnego doboru rozwiązania. Ważne, aby zagwarantować sobie, iż wybrany dostawca odpowiednio dostosuje standardowe rozwiązań do indywidualnej specyfiki procesu klienta. Gwarantem tego jest posiadanie przez dostawcę doświadczonego zespołu inżynierów konstruktorów oraz analityków procesowych.
Z naszego doświadczenia wynika, iż przy wyborze dostawcy rozwiązań automatyki magazynowej niezmiernie ważnym kryterium jest także jego dostępność operacyjna, czas reakcji na zmiany zarówno projektowe, jak i procesowe oraz bezwzględnie otwartość i elastyczność podczas współpracy z klientem.
Reasumując, szukajmy dostawcy dysponującego bogatym doświadczeniem i kompetencjami zawodowymi oraz elastycznego i otwartego na poszukiwanie nowych rozwiązań wespół z klientem, który najlepiej zna proces i oczekiwania, jakie ma odnośnie do jego automatyzacji.
Tekst: Witold Szczurek, wiceprezes Logisystem Sp. z o.o.
Fot. Logisystem