Prospołeczna duńska sieć sklepów detalicznych wdraża drukarki mobilne BIXOLON

Prospołeczna duńska sieć sklepów detalicznych wdraża drukarki mobilne BIXOLON

NEYE to duńska sieć detaliczna zajmująca się sprzedażą odzieży, która została założona w 1881 roku. Składa się z 42 sklepów stacjonarnych i sklepu internetowego z siedzibą w Danii. Sieć sprzedaje torby, plecaki, walizki i akcesoria uznanych marek na całym świecie. Baza pracowników, licząca około 350 osób, słynie ze sprzedaży największego i najlepszego asortymentu z branży modowej i wielu innych.

Cały zysk NEYE trafia na cele dobroczynne. Fundacja NEYE od 1977 roku przeznacza swoje roczne zyski na badania nad rakiem. Tylko w ciągu ostatnich 5 lat przekazała 50 milionów koron duńskich, a fundacja nosi hasło: „Torby z przeznaczeniem”. Wszyscy pracownicy NEYE stawiają sobie za cel prowadzenie sklepów w taki sposób, aby przynieść zysk, który można wykorzystać na badania naukowe.

Wyzwanie

Aby wygenerować jak największy zysk na cele charytatywne, NEYE koncentruje się na kontrolowaniu swojej działalności i zarządzaniu efektywnością codziennych operacji. Jej ​​pracownicy są zorientowani na klienta, pomagając tworzyć dobre doświadczenie i pozostawiają pozytywne wrażenie na odbiorcy. NEYE wierzy, że im lepsze odczucia klientów, tym większa sprzedaż zostanie wygenerowana, co z kolei zwiększy zysk, który może zostać przekazany na badania.

Chcąc utrzymać wydajność biznesową i zwiększyć satysfakcję klientów, firma NEYE potrzebowała mobilnego rozwiązania informatycznego, które można zintegrować z istniejącym systemem ERP. Zapewnienie pracownikom szeregu funkcji, w tym zarządzania zapasami w czasie rzeczywistym, administrowania towarami i etykietowania cen podczas pracy w hali produkcyjnej w celu poprawy obsługi klienta i zwiększenia wydajności.

Rozwiązanie

Sieć NEYE korzysta z rozwiązania do drukowania etykiet z kodami kreskowymi, składającego się z 2-calowych (58 mm) drukarek mobilnych BIXOLON SPP-R200IIIIBK/BEG i SRP-R200IIIPLUSIK, połączonych przez Bluetooth z podręcznym terminalem komputerowym, działającym na systemie Windows.  Rozwiązanie umożliwia pracownikom większą elastyczność w codziennej pracy, dzięki czemu nie są już tak zależni od kasy fiskalnej czy zaplecza biurowego, co z kolei pozwala im spędzać więcej czasu na obsłudze klientów.

Osiągnięte efekty

Zarówno terminale ręczne jak i przenośne drukarki etykiet są teraz w pełni zintegrowane z systemem ERP firmy NEYE, dzięki czemu wszystkie potrzebne dane są dostępne bezpośrednio na wyświetlaczach urządzeń, które są noszone przez personel w sklepie. Pracownicy mogą na miejscu przekazywać klientom informacje o zapasach produktów w czasie rzeczywistym, bez konieczności wychodzenia i sprawdzania w systemie na zapleczu biurowym lub w magazynie. Z kolei to umożliwiło personelowi większą dostępność dla kupujących oraz lepsze wykorzystanie czasu i co za tym idzie wydajniejszą pracę, a to przyczynia się do pozytywnych doświadczeń i satysfakcji klienta.

— Rozwiązanie do etykietowania z wykorzystaniem drukarek mobilnych BIXOLON pozwala zaoszczędzić więcej czasu każdego dnia. Pracownicy mogą na bieżąco pomagać klientom w większym zakresie, a następnie wrócić do wykonywanych zadań, nie rozpraszając się przy tym — wyjaśnia Bent Panduro.

Celem zapewnienia optymalnego przeglądu w ciągu dnia, zespół NEYE korzysta z mobilnych drukarek BIXOLON, tak by w prosty sposób zeskanować przedmiot za pomocą przenośnego terminala i wydrukować właściwą metkę cenową, co pozwala sklepom na bieżącą obsługę etykietowania. Pracownicy doskonale wiedzą, skąd pochodzi etykieta z ceną, w przeciwieństwie do innych rozwiązań, w których zazwyczaj wszystkie nowe etykiety są drukowane w tym samym czasie, często jako duży stos i w efekcie powodują problem z przyporządkowaniem.

TEKST: Adrian Szczepanik, specjalista ds. marketingu w Koncept-L S.A.  (na podstawie materiałów źródłowych firmy BIXOLON)

ZDJĘCIA: BIXOLON