Szybciej, prościej – ułatwienia dla łańcuchów dostaw

Szybciej, prościej – ułatwienia dla łańcuchów dostaw

CHEP dzięki prostym i szybkim rozwiązaniom usprawnia funkcjonowanie łańcuchów dostaw

Łańcuchy dostaw należą do sektora, który źle znosi opóźnienia, dlatego płynność ich funkcjonowania to podstawa w branży FMCG. Wprowadzając uproszczenia dotychczasowych procesów ich działania, jesteśmy w stanie dodatkowo zaoszczędzić czas i zwiększyć efektywność.

W handlu efektywny łańcuch dostaw, opierający się na najnowszych rozwiązaniach technologicznych i optymalizacyjnych, jest podstawą konkurencyjności rynkowej. Wpływa również w sposób pozytywny na finalnego odbiorcę, czyli klienta. Szybkość i terminowość dostaw, jakość i tempo obsługi klienta czy dostępność na rynku nowych produktów przekładają się na poziom zadowolenia konsumentów. CHEP, globalny ekspert w dziedzinie rozwiązań dla łańcucha dostaw, wyznaje trzy zasady: szybciej, prościej, dla klienta.

Prosty i skuteczny obieg zamknięty

Pooling paletowy działa na zasadzie wynajmu w systemie współdzielenia i ponownego wykorzystania. Producenci i dystrybutorzy korzystają z nośników wtedy, gdy ich potrzebują. Ich dostawa, odbiór i serwis leżą po stronie CHEP, tak aby klient mógł w tym czasie skupić się na rozwoju swojego biznesu.

Szybko i na czas

Łańcuch dostaw to proces ciągły, łączący terminową realizację transportów ze sprawną obsługą klienta. Dostępne, responsywne i sprawne zaplecze buduje mocny i niczym niezakłócony łańcuch dostaw.

– Nie lubimy komplikować sobie życia prywatnego, a tym bardziej zawodowego. Dlatego w CHEP upraszczamy to, co skomplikowane. Nasze centra serwisowe obsługują kierowców w dwie godziny, a dział obsługi klienta udziela odpowiedzi na zapytania w ciągu jednego dnia roboczego. Przyspieszyliśmy realizację zamówień. Zintensyfikowaliśmy też czas dostawy, obecnie działamy z 95-procentową skutecznością, w oczekiwanym oknie godzinowym – mówi Marek Kołodziejczyk, Szef Działu Obsługi Klienta, CHEP Polska i Kraje Bałtyckie.

– Wprowadzane przez nas udogodnienia współgrają z potrzebami klientów. Jesteśmy otwarci na dialog z partnerami, uważnie analizujemy wszystkie uwagi, by wprowadzone przez nas rozwiązania odpowiadały ich wymogom. Pracujemy również nad optymalizacją operacyjną, aby obsługa zamówień odbywała się na jak najwyższym poziomie.

Marek Kołodziejczyk, Szef Działu Obsługi Klienta, CHEP Polska i Kraje Bałtyckie

Łatwość w obsłudze i zarządzaniu ruchami paletowymi

To kolejny przykład symplifikacji czasowej. Całodobowa platforma online dla klientów myCHEP przyspiesza i upraszcza zadania administracyjne. Przejrzystość w zawiadywaniu nośnikami, jak również wgląd do salda i  śledzenie bieżących operacji są w  swej wygodzie porównywalne do bankowości internetowej. Niezakłócony łańcuch dostaw to taki, który w sposób elastyczny odpowiada na wszelkiego rodzaju zmiany, jest zrównoważony i do minimum ogranicza zaangażowanie klienta w jego działanie. Dyspozycyjność i gotowość do wsparcia z kolei daje możliwość szybszego reagowania na wszystkie niewiadome w łańcuchach dostaw.

CHEP dzięki prostym i szybkim rozwiązaniom usprawnia funkcjonowanie łańcuchów dostaw. Swoim partnerom biznesowym zapewnia kompleksowe wsparcie w kwestii zarządzania nośnikami poprzez optymalizację procesów i zwiększenie efektywności. Jednocześnie za pomocą swojego modelu biznesowego daje im możliwość zredukowania śladu węglowego i odpowiedzialnego zarządzania surowcami.

Tekst: Eksperci ­ firmy CHEP

Zdjęcia: CHEP