TGW i sklep internetowy Frisco.pl pogłębiają współpracę

TGW i sklep internetowy Frisco.pl pogłębiają współpracę

Do końca 2023 roku TGW zakończy budowę kolejnego, zautomatyzowanego centrum logistycznego dla Frisco.pl. Jest to już drugi projekt realizowany wspólnie przez obie firmy. Dla internetowego sklepu spożywczego projekt ten położy podwaliny pod planowany bardzo dynamiczny rozwój na konkurencyjnym polskim rynku.

Frisco.pl jest wiodącym graczem e-Grocery w Polsce i zaopatruje już ponad 120 tys. klientów w artykuły spożywcze i niespożywcze. Działa w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Bydgoszczy, Trójmieście i na Śląsku. Klienci mogą cieszyć się szeroką gamą towarów, wysoką jakością produktów i usług oraz szybkim czasem dostaw w zaplanowanym terminie. Zamówiony towar dostarczany jest prosto pod drzwi mieszkania/domu lub do biura klienta przez siedem dni w tygodniu.

Obie firmy ściśle ze sobą współpracują już od kilku lat. Wspólnie wdrożyły już jedno centrum logistyczne, które działa nieprzerwanie w Klaudynie od 2019 roku.

— Drugi zautomatyzowany magazyn pozwoli nam podwoić naszą działalność w Warszawie przy zachowaniu wysokiej jakości i wydajności procesów logistycznych – mówi Grzegorz Bielecki, COO Frisco.pl.

Wysokowydajnym sercem nowego systemu będzie magazyn shuttle z 48 tys. miejsc do składowania pojemników, który również będzie zlokalizowany w stolicy Polski. Magazyn shuttle umożliwi bezpośredni dostęp do każdego artykułu, a tym samym umożliwi najkrótsze możliwe czasy cykli kompletacyjnych. W planach są cztery alejki dla strefy temperatury otoczenia i dwie kolejne dla produktów chłodzonych. Zamówienia klientów będą kompletowane na ergonomicznych stanowiskach PickCenter One przy których zadaniem operatora jest przełożenie towaru z pojemnika źródłowego do drugiego, w którym znajduje się zlecenie Klienta. Dzięki bardzo uproszczonej budowie stacji kompletacyjnej operatorzy pracują z wysoką efektywnością oraz popełniają marginalną ilość błędów. System uzupełniają różnotemperaturowe strefy kompletacji towaru bezpośrednio z palet.

— To kolejny ważny krok dla Frisco.pl w realizacji naszego ambitnego planu dwucyfrowego wzrostu w kolejnych latach i utrzymania pozycji lidera w Warszawie przy jednoczesnym utrzymaniu jakości naszych produktów i usług na wysokim poziomie – podkreśla Jacek Palec, prezes Frisco.pl.

— Cieszymy się z implementacji tego kolejnego, bardzo zaawansowanego systemu, który wkrótce powstanie w Warszawie i który możemy wspólnie implementować z liderem e-commerce branży spożywczej w Polsce – mówi Sławomir Gaweł-Kucab (Sales Project Manager) z firmy TGW. — Kilkuletnie, sprawdzone partnerstwo obu firm i współdziałanie przy poprzedniej inwestycji jest bardzo cennym elementem projektu, który usprawnia proces uruchomienia nowego magazynu.

Autor: Redakcja

Zdjęcia: TGW