Clark GTS 20-33 teraz z ulepszonymi silnikami przemysłowymi

Clark GTS 20-33 teraz z ulepszonymi silnikami przemysłowymi

Firma Clark wyposażyła popularną serię GTS w nowe silniki wysokoprężne i LPG. Przyjazne dla środowiska silniki przemysłowe spełniają wymogi 5. poziomu emisji spalin UE i zapewniają bardzo dużą moc do najbardziej wymagających zastosowań.

Seria GTS składa się z wózków widłowych z silnikiem Diesla i LPG o udźwigu od 2,0 do 3,3 t i wysokości podnoszenia do 7315 mm. Standardowo już dla wózków Clark seria GTS jest zaprojektowana i zbudowana zgodnie z zasadą „built to last” i dlatego ma solidną konstrukcję z wysokiej jakości i trwałych komponentów. Mokre hamulce wielotarczowe, przekładnia wyseparowanej konstrukcji, stabilna, pozbawiona drgań oś skrętna oraz ergonomiczne stanowisko pracy kierowcy sprawiają, że seria ta jest nie tylko wytrzymała i niezawodna, ale także komfortowa i bezpieczna.

Dzięki temu seria wózków GTS jest dedykowana do intensywnego użytkowania w pracy wielozmianowej w dystrybucji towarów, produkcji lub magazynowaniu. Ponadto koszty utrzymania są niskie w całym cyklu życia. Przyczynia się do tego również nowy, niewymagający konserwacji łańcuch rozrządu. Ma to pozytywny wpływ na całkowity koszt posiadania.

Silniki o niskiej emisji i ekonomicznej eksploatacji

Nowe mocne czterocylindrowe silniki przemysłowe HMC z filtrami cząstek stałych DPF zapewniają potężne przyspieszenie i niezawodną pracę przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Moc silnika wynosi 48,7 kW przy pojemności skokowej 2199 cm3. Dzięki temu, że silnik i skrzynia biegów są zamontowane oddzielnie od osi napędowej (przekładnia dzielona), zredukowano drgania i wibracje przy fotelu kierowcy i zapewniono płynność jazdy.

Aby optymalnie dostosować wydajność do indywidualnego zastosowania, maksymalną prędkość obrotową można regulować za pomocą opcjonalnego ogranicznika prędkości. W porównaniu z pojazdami z hamulcami bębnowymi, seria GTS z zamkniętymi i chłodzonymi olejem hamulcami wielotarczowymi wymaga do 50 procent mniejszego wysiłku operatora podczas hamowania.

Ponadto eliminowane są czasy przestojów i koszty konserwacji hamulców, ponieważ w porównaniu z hamulcami bębnowymi są one bezobsługowe. Kolejną zaletą mokrych hamulców wielotarczowych jest to, że eksploatacja pojazdu w zapylonym lub mokrym środowisku nie ma negatywnego wpływu na efekt hamowania.

Ergonomiczne stanowisko pracy kierowcy

Miejsce pracy operatora wózka zostało zaprojektowane tak, aby kierowca cieszył się dużą ilością miejsca na głowę i nogi. W pełni amortyzowany fotel i odchylana kolumna kierownicy mogą być indywidualnie regulowane. Pedały ułożone są w sposób przypominający samochodowy i można je obsługiwać intuicyjnie. Obsługa masztu odbywa się za pomocą dźwigni hydraulicznych, które są wygodnie umieszczone przy fotelu operatora.

Układ hydrauliczny można rozbudować do pięciu funkcji hydraulicznych. Hydrostatyczne wspomaganie układu kierowniczego umożliwia łatwe i bezpieczne kierowanie pojazdem za pomocą zaledwie kilku obrotów kierownicą. Dodatkowo kierowca ma dobre pole widzenia przez maszt. Zapewnia to nisko umieszczona przednia maska oraz zagnieżdżone profile masztów. Czytelny wyświetlacz kierowcy informuje go o wszystkich ważnych danych eksploatacyjnych. W silnikach Diesla służy również do monitorowania zapełnienia filtra cząstek stałych.  

Pokaźny zestaw rozwiązań wspomagających prowadzenie bezpiecznej pracy

Zagnieżdżone profile masztów i solidna 6-rolkowa karetka wideł w standardzie zapewniają wysoką wytrzymałość nawet przy największych obciążeniach. Dla zapewnienia cichej pracy przy podnoszeniu, wózki są standardowo wyposażone w amortyzację masztu. Podczas operacji podnoszenia i opuszczania, przejście między poszczególnymi sekcjami masztu jest idealnie płynne. Chroni to towary i elementy masztu oraz umożliwia płynne i precyzyjne przenoszenie ładunków.

Aby zagwarantować wysoki poziom bezpieczeństwa w różnych warunkach pracy, w wózkach serii GTS dostępne są liczne elementy bezpieczeństwa, takie jak dobrze widoczny pomarańczowy pas bezpieczeństwa, automatyczna neutralizacja kierunku jazdy w przypadku niedomknięcia klamry pasa z monitorowaniem sekwencji, niebieskie światła ostrzegawcze LED czy system kamer CLARK SafeView@360, dzięki któremu kierowca ma wszystko w zasięgu wzroku wokół wózka.

Szeroki zakres wyposażenia dodatkowego

W celu indywidualnego dostosowania wózków do danego zastosowania, Clark oferuje szeroki zakres dodatkowego wyposażenia, takiego jak opony podwójne-bliźniaki lub niebrudzące, zintegrowany lub zawieszany przesuw boczny, pozycjoner wideł, zamykany korek wlewu paliwa, dodatkowe funkcje hydrauliczne, lusterka wsteczne, światła stroboskopowe, a także różne warianty siedzeń i kabin.

W przypadku pełnej kabiny dwuczęściowe drzwi kierowcy można otworzyć o 180° i przymocować do ramy pojazdu. Dzięki temu możliwa jest bezpieczna praca wózkiem z otwartymi drzwiami, np. latem. Standardem jest system ogrzewania z zewnętrznym poborem powietrza, elektrycznie ogrzewana tylna szyba, wycieraczki ze spryskiwaczem przednie i tylne.

Autor: Redakcja

Zdjęcia: Clark