Tak powstaje nowy magazyn wysokiego składowania dla technologicznej firmy V-Zug

Tak powstaje nowy magazyn wysokiego składowania dla technologicznej firmy V-Zug

Firma Jungheinrich wdraża zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania dla szwajcarskiej firmy technologicznej. Jednym z elementów wdrożenia są wysokowydajne układnice, które mają zagwarantować wydajne i elastyczne składowanie i pobieranie towarów.

V-Zug od dawna korzysta z wózków przemysłowych Jungheinrich, a teraz wspólnie realizowany jest pierwszy projekt z zakresu zaawansowanej automatyzacji. Przedsiębiorstwo to szwajcarski producent innowacyjnych urządzeń gospodarstwa domowego. Firma postanowiła przygotować swój zakład przemysłowy o powierzchni 61 683 metrów kwadratowych w Zug na nadchodzącą przyszłość. W ramach tego przeprojektowania infrastruktury i procesów, lider rynku szwajcarskiego postanowił polegać na wiedzy specjalistów w dziedzinie zaawansowanej intralogistyki – firmie Jungheinrich.

W sierpniu V-Zug przyznał hamburskiej firmie kontrakt na zintegrowanie zautomatyzowanego, dwunawowego magazynu wysokiego składowania w budowanym nowym budynku produkcyjnym, który ma zostać oddany do użytku pod koniec 2023 roku.

– Logistyka placu budowy w tym projekcie jest wyjątkowa i naprawdę wymagająca – mówi Pascal Martin, kierownik ds. systemów logistycznych projektów w firmie Jungheinrich Szwajcaria. – W trakcie trwającej budowy obiektu montujemy już część regałów i układnic. Następnie nad magazynem wysokiego składowania, na wyższych kondygnacjach, będzie kontynuowana budowa nowego zakładu produkcyjnego.

Jak widać już po tych kilku szczegółach projektu, plan inwestycyjny jest niezwykle ambitny i został szeroko zarysowany. Magazyn o długości wynoszącej 48 metrów, szerokości 15 metrów i wysokości 19,5 metra stanie się centralnym sercem nowego budynku. Jako „oddzielający magazyn inwentarzowy” będzie tymczasowo przechowywać dostarczone z produkcji półprodukty. Zostaną one składowane na około 3800 miejsc magazynowych, a w razie potrzeby będą rozprowadzane do obszaru montażowego, który rozciągać się będzie docelowo od poziomu „piwnicy” aż do czwartego piętra. Ponadto magazyn jest połączony ze stacją czyszczącą, laserowym systemem wykrawania, produkcją małych części i „ZugGate”. Magazyn zwraca również puste pojemniki z montażu i udostępnia je do ponownego napełniania – z prasy. Dzięki temu rozwiązaniu nie ma potrzeby stosowania ręcznego transportu czy wind towarowych.

Oprócz systemu regałów firma Jungheinrich dostarcza w ramach projektu dwie układnice, technologię przenośników i sterowania oraz wyspecjalizowany WMS (czyli system informatyczny wspomagający zarządzanie magazynem). Cała administracja odbywa się za pośrednictwem interfejsu do ERP firmy V-Zug.

– Dzięki wysokiej wydajności układnic i efektywnemu wykorzystaniu kilku punktów składowania i pobierania magazynu wysokiego składowania na wszystkich poziomach można osiągnąć do 90 podwójnych cykli na godzinę, w tym transporty pionowe – konkretnie wylicza Pascal Martin z Jungheinrich Szwajcaria.  

W ramach ogólnokrajowej obsługi klienta Jungheinrich zapewnia również firmie V-Zug szybkie wsparcie: ponad 130 techników pracuje w Szwajcarii, z czego około 20 jest specjalnie przeszkolonych w zakresie systemów automatyki. W razie potrzeby ekspert może być na miejscu w ciągu zaledwie dwóch godzin.

– To nas w dużej mierze przekonało, ponieważ ciągła dostępność jest dla nas kluczowa — mówi Paul Cathomas, kierownik projektu w V-Zug. Dość powiedzieć, że magazyn wysokiego składowania w Zug pracuje 220 dni w roku, a wszystkie operacje są również przystosowane do pracy ciągłej.

Autor: Redakcja

Zdjęcie: Jungheinrich